شهید محمدقاسم‌زاده، پنجمین شهید از تیپ فاطمیون از نجف‌آباد، صبح امروز بر دستان مردم شهیدپرور و ولایی شهرستان تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۸۹۰۶۰۳۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسيج از نجف‌آباد، پیکر مطهر محمد قاسم‌زاده، پنجمین شهید مدافع حرم از تیپ فاطمیون از نجف‌آباد، صبح امروز بر دستان مردم شهیدپرور و ولایی نجف‌آباد، تشییع و در گلزار شهدای نجف‌آباد به خاک سپرده شد.

مراسم این شهید مدافع حرم، از محل بنیاد شهید سابق تا میدان امام با حضور مسؤولان شهرستان و هم‌چنین حضور حجت‌الاسلام صالحیان مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان و اقامه نماز بر پیکر این شهید توسط حجت‌الاسلام حسناتی، امام‌جمعه نجف‌آباد برگزار شد.    

شهید قاسم‌زاده اواخر تیرماه امسال در سوریه به شهادت رسید و از این شهید که حدود 30 سال سن داشت، سه فرزند پسر، علیرضا، علی‌اکبر و علی‌اصغر به یادگار مانده است.

قبل از اقامه نماز، حجت‌الاسلام حسناتی در سخنان کوتاهی درباره عظمت شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم گفت: شهید پیامش، پیام حیات و زندگی است که خود به زندگی جاوید می‌پیوندد و با خون پاک خود ندای زندگی سر می‌دهد.

وی در ادامه بیان داشت: ملت و امتی که فرهنگ ایثار و شهادت دارد، اسارت ندارد، و آنگاه که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه‌ای بمیرد، به یقین آن ملت، خواهد مرد و در نابودی، ذلت و تفرقه و حقارت قرار می‌گیرد.

حسناتی درباره عظمت خون مدافعان شهید به‌خصوص شهید حججی افزود: در زمانی که انسانیت در کل عالم به اسارت گرفته شده است، خون این شهیدان است که باعث عزت و بیداری جهان اسلام به خصوص اهل سنت منصف و راستین شده است که با دیدن جنایات تکفیری‌ها، به سمت ولایت و تشیع متمایل شوند.

مراسم گرامیداشت این شهید نیز دوشنبه 30 مرداد از ساعت 9:30 صبح تا 11:30 در مسجد جامع برگزار خواهد شد.

هفتمین روز خاکسپاری شهید نیز، یکشنبه پنج شهریور به میزبانی همان مکان و در ساعاتی مشابه برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، پیش از این نیز فاطمیون از نجف‌آباد، شهدایی مانند شیر حسین حسنی، قاسم قربانی، محمد عیسی عارفی و سید اسحاق ساداتی را تقدیم راه دفاع از حرم و تأمین امنیت منطقه کرده بودند. روند بازگشت پیکر شهدای فاطمی نیازمند تکمیل مراحل خاصی است و این امر ممکن است چندین هفته طول بکشد.

ارسال نظرات