به مناسبت روز جهانی مسجد دومین جشنواره سراسری برترین‌های مساجد و همایش ائمه جمعه و جماعات با فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج مریوان صبح امروز در مسجد امام علی این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۶۰۰۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵




به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرمانده سپاه شهرستان مریوان سرهنگ  سلیمی در دومین جشنواره سراسری برترین‌های مساجد و همایش ائمه جمعه و جماعات با فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج که صبح روز دوشنبه ۳۰ مردادماه در مسجد امام علی (ع) شهرک شهدای مریوان برگزار شد بر اهمیت مسجد و آبادانی آن تأکید و عنوان کرد: اهمیت مسجد از همان دوران صدر اسلام توسط پیامبر مشخص شد که به عنوان یک مرکز تمام تصمیمات و اقدامات برای ترویج اسلام در راستای دعوت مردم به اسلام و مبارزه با کفر از داخل آن انجام می‌شد.



وی افزود: فضای معنوی مسجد تأثیرگزار و برکتی که در مسجد وجود دارد در جای دیگر نیست و هیچ مراکز فرهنگی نمی‌توانند جای مسجد را بگیرند.



وی با اشاره به نقش و اهمیت مسجد در دین اسلام گفت: مسجد همیشه به عنوان یک سنگر فرهنگی، دفاعی، تربیتی و آموزشی بوده است.


سرهنگ سلیمی با اشاره به نقش شوم دشمنان در تخریب مساجد چه مساجد شیعیان و چه مساجد اهل سنت به عنوان مرکز اتحاد مسلمانان گفت: دشمن با چنین اقداماتی می‌خواهد اسلام و قرآن را از بین ببرد چرا که مسجد را کانون اتحاد و همبستگی مسلمانان می‌داند.


فرمانده سپاه مریوان در ادامه به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره و اذعان کرد: تمام ظرفیت‌های دشمن پای کار آمده که اجازه ندهند جوان‌های نسل امروزی ما که به عنوان پتانسیل و قدرت یک مملکت محسوب می‌شوند به مسجد نزدیک شوند و با ابزار‌های تهاجم فرهنگی از جمله فضای مجازی آن را از مسجد دور می‌کنند.



سرهنگ سلیمی اضافه کرد: تمام اقدامات دشمنان در این راستا است که مسجد را از ما بگیرند بنده از ماموستایان آیینی می‌خواهم که جوانان را به مسجد تشویق کنند و نگذارند پای نسل جوان از مسجد بریده شود و به دامن دشمن برود.



وی اظهار کرد: دشمن با اسلام هراسی در دنیا می‌خواهد چهره بسیار خشن و تندرو از اسلام در اذهان مردم جهان ترسیم کند که این از استراتژی دشمنان اسلام است و ما باید هوشیار باشیم.


در ادامه حاج ماموستا عثمان کریمی رئیس مرکز بزرگ اسلامی مریوان با تبریک این روز مبارک که به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده خدمت همه مسلمانان گفت: ۳۰ مرداد ماه ۱۳۴۸ رژیم اشغالگر قدس مسجد الاقصی قبله اول مسلمین را به آتش کشید که مسلمانان را جریحه دار کرد و این حادثه جرقه‌ای بود برای مسلمین که بیدار شوند و با تشکیل کنفرانس اسلامی این جنایت رژیم اشغالگر قدس را محکوم کنند.


وی افزود: امروز ما نیز انزجار خود را به رژیم غاصب صهیونیستی نشان می‌دهیم که جنین جنایاتی را برعلیه مسلمانان مرتکب می‌شود.


رئیس مرکز بزرگ اسلامی مریوان گفت: اگر امروز داعش در خاورمیانه مساجد را ویران می‌کند و بزرگترین مسجد موصل را با خاک یکسان می‌کند در این جنایات دست صیونیسم و آمریکای جنایتکار وجود دارد.


ماموستا کریمی با اشاره به وجود ۷۶ مسجد در سطح شهر مریوان گفت: اکثر مساجد مریوان فعال بوده و دارای امامان جماعت می‌باشند.


وی با بیان اینکه مهمترین جایگاه در بین مسلمین مسجد است گفت: بزرگترین پایگاه انقلاب اسلامی ایران مسجد بود و در دوران دفاع مقدس نیز مساجد ما بزرگترین خدمت را برای پیروزی در جنگ ایفا نمودند.


در این مراسم از سه مسجد برتر شهر مریوان از جمله مسجد جامع مریوان، مسجد جامع قبای محله بهاران و مسجد جامع امام محمد غزالی شهرک کانی دیناربه عنوان مساجد برتر سال ۹۶ تجلیل شد و همچنین از ماموستایان و خادمین برتر شهرستان و فرماندهان پایگاه‌های برتر بسیج مساجد و محلات با اهدای لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات