مراسم سالگرد شهدای گمنام شهر بافران با حضور مردم و مسئولین در این شهر برکزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۵۹۹۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نایین،حجت‌الاسلام حبیبی کارشناس حوزه و دانشگاه در این مراسم با بیان حدیثی از امام علی (ع) بیان داشت : «ثَلاثٌ یمتَحَنُ بها عُقولُ الرِّجالِ، هُنَّ: المالُ و الوِلایةُ و المُصیبَةُ»؛ خرد انسان‌ها با سه چیز مال و ثروت، قدرت و موفقیت و مصیبت آزموده می‌شود.

وی افزود : شهید محسن حججی از شهیدانی است که در این امتحان الهی سربلند ورستگار شد .

حجت الاسلام حبیبی انتقادناپذیری و خودبینی از آفات مسؤولیت دانست و گفت : تفاخر و افتخار به مال و مقام فرصت خدمت را از فرد مدیر و مسؤول می‌گیرد.

وی در ادامه بیان داشت : اگر انسان به جایی رسید و مست نشد مرد است، اگر برخوردار و ثروتمند شد ؛ اما غرور پیدا نکرد خودساخته است و اگر غرق در مصیبت‌ها شد و شِکوه و شکایت نکرد عاقل است.

 

کارشناس حوزه و دانشگاه تصریح کرد : تازه به دوران رسیده های مافیای اقتصادی که امروز اقتصاد کشور را فلج کرده اند مدیون خون شهدا هستند.

وی اظهار داشت : در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم ، کسانی در پای سفره ها ، جام شهادت را نوشیدن ولی امروز ، افرادى با به دست آوردن مقام، همه گذشته خود را به فراموشى مى سپارند و آلوده همه چیز مى شوند.

حبیبی در پایان یادآوری کرد: انسان عاقل و باشخصیّت کسى است که هیچ امرى سبب نشود تا حقیقت ها را نبیند یا به فراموشى بسپارد.

گفتنی است اجرای نمایش نمادین به اسارت و شهادت رسیدن سردار بی سر ،شهید محسن حججی ، تشییع نمادین پیکر آن شهید بزرگوار ، دکلمه خوانی از برنامه های یادواره شهدای گمنام شهر بافران بود.

گفتني است دومين سالگرد شهدای گمنام شهر بافرن به همت بسيجان واعضاي شوراي حوزه مقاومت بسيج شهيد مطهريبرگزار شد

 

ارسال نظرات