اول شهریور زمان آغاز به کار پنجمین دوره شورای شهر قائم‏‎شهر است که باید با انتخابی درست شهردار قائم‎شهر را انتخاب کنند.
کد خبر: ۸۹۰۵۸۶۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از قائم آنلاین، در جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام دوره چهارم شورای شهر، منتخبین پنجمین دوره شورا که در ۲۹ اردیبهشت ماه توسط مردم انتخاب شده‌اند باید در اول شهریور بر صندلی‌های خود در شورای شهر بنشینند و طبق قانون اساسی قسم یاد کنند برای خدمت به مردم شهر و برای یک دوره چهار ساله کار خود را آغاز کنند.


پنجمین دوره شورای شهر در قائم‎‎شهر با انتخاب جوانان در این سمت توسط مردم رنگ و بوی جدیدی گرفته و اکثر مردم منتظر شروع فعالیت این جوانان در کار جدید خود هستند، مردمی که با تغییرات اساسی در انتخابات شورا، عدم رضایت نسبت به عملکرد شورای شهر قبلی را به همگان نشان دادند.

نگاهی گذرا به عملکرد چهارمین دوره شورای شهر نشان می‎دهد که مردم به چه دلیل تنها یک نفر از یازده عضو قبلی شورا را انتخاب کردند و به او رای دادند تا برای خدمت به مردم به فعالیت خود ادامه دهد، عملکرد بسیار ضعیف شورای چهارم در انتخاب متعدد شهردار بود که در چهار سال حضور خود چهار شهردار را برای شهر تغییر دادند.

چهار شهرداری که تنها گزینه آخر و شهردار فعلی شهر توانست رضایت مردم را جلب کند و تغییرات چشم‎گیری را در شهر ایجاد کند، مردم پس از سه سال خوابیدن پروژه‌ها و عملکرد شهرداری، پس از روی کار آمدن شهردار جوان و بومی شهر توانستند معنای عملگرایی و مدیریت جهادی را متوجه شوند.

عملکرد دوره چهارم به این دلیل مورد قبول مردم نبود چراکه در سه سال اول فعالیت دوره چهارم شورای شهر قائم‏‌شهر و مخصوصا با حضور شهرداری از شهر ساری، قائم‏‎شهر را سالیان طولانی به عقب برد و هیچ فعالیتی نمی‎توانستید از شهرداری ببینید که مورد قبول مردم قرار گیرد.

اما شورای شهر پنجم در قائم‏‎شهر با حضور جوانان، کمی دچار التهاب شده است و همه منتظر شروع به کار این منتخبین که در این دوره از 11نفر به 9 نفر نیز کاهش پیدا کردند در مسند شورای شهر هستند، جوانانی که هرکدام سابقه مدیریتی و اجرایی در قائم‎شهر دارند و مردم به آن‎ها اعتماد کرده‎اند.

اکنون تنها ساعاتی مانده به شروع به کار منتخبین پنجمین دوره شورای شهر در قائم‎شهر که مردم منتظر انتخاب هیئت رئیسه و شهردار برای شهر قائم‎شهر هستند، شهروندانی که بعد از گذشت سال‌ها اکنون تغییر و تحول را در فضای شهر مشاهده می‎کنند.

رضا رحیمی نامی است که اکنون اکثر شهروندان قائم‏‎شهری او را قبول دارند چراکه این جوان بومی به صورت دلسوزانه و با توزیع برابر امکانات خود در شهر فضای قائم‎شهر را دگرگون کرد و چهره خاکستری شهر را رنگی کرد و با ایجاد پارک‌ها، فضاسازی‌ها، ایجاد فضای سبز، ساخت نوه، آسفالت‌های کوچه‌ها و خیابان‌ها، روگذر میدان جانبازان و فعالیت‌های دیگر باعث شده نه تنها مردم بلکه مسئولان شهری همچون امام جمعه شهر و برخی از چهره‌های فرهنگی سیاسی شهر از عملکرد وی حمایت و تعریف کنند.

امیدواریم منتخبین مردم در دوره پنجم شورای شهر انتخاب درستی را برای صندلی شهردار قائم‎شهر داشته باشند و لابی‌گری برخی از اعضا و مسئولان شهر که مخالفت‌های مغرضانه‎ای از شهرداری انجام می‎دهند، نگاه سیاسی خود را به درون رای‌گیری انتخاب شهردار دخیل نکنند و به‌دنبال فردی باشند که دغدغه پیشرفت شهر را داشته باشد و آرامش کنونی در شهر حفظ شود.

البته شنیده‌ها حاکی از آن است که متاسفانه چنددستگی خاصی در بین منتخبین شورای پنجم وجود دارد که کمی کار را برای انتخاب شهردار سخت می‌کند که در این بین حاشیه‌سازی‌های عجیبی توسط یکی از منتخبین که تجربه شهردار بودن در این شهر را دارد نیز بی‌تاثیر نیست و اعلام تغییر شهردار به صورت واضح کمی شهر را به التهاب کشانده و بر ایجاد چنددستگی دامن زده که خیلی از اعضای منتخب شورای شهر این دیدگاه را قبول ندارند.

ارسال نظرات