نماینده مردم آمل در مجلس گفت: تا پایان امسال عملیات چهاربانده کردن محور هراز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا و لوله‌گذاری گاز در منطقه لاریجان آمل به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۰۵۸۶۶
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از سفیر هراز، عزت‌الله یوسفیان ملا طی گفت‌وگویی با اشاره به تسریع عملیات محور هراز اظهار کرد: عملیات راهسازی و حفر تونل در محور هراز از 20 ماه قبل بدون تعطیلی و به طور جدی شروع شد و پیمانکاران آن شبانه روز مشغول کار هستند.

 

وی با بیان اینکه دولت پیگیر اتمام چهاربانده کردن محور هراز است، افزود: به یاری خدا تا پایان امسال کار عملیات راه‌سازی محور هراز توسط قرارگاه خاتم‎الانبیا به اتمام می‌رسد.

 

نماینده مردم آمل در مجلس ادامه داد: قسمت اعظم کار محور هراز به اتمام رسید که به زودی راه‌های اصلی تعریض شده به تونل‌ها ساخته و متصل می‌شود.

 

این مسئول با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی و  قرارگاه خاتم‌الانبیا برای هشت‌بانده کردن حدفاصل پردیس رودهن تا آبشار پلور و از آنجا تا آمل قراردادی منعقد کردند، یادآور شد: تا پایان عملیات چهار بانده کردن محور هراز جلوی احداث آزادراه گرفته می‌شود چراکه در آزادراه‌ها از خودروهای عبوری عوارض دریافت می‌شود در حالی که ما به دنبال استفاده رایگان مردم آمل از محور هراز هستیم.

 

یوسفیان با اشاره به اینکه همه پروژه‌ها از قبیل سد، بیمارستان و طرح هادی محور هراز در حال پیشرفت است، تصریح کرد: در حال حاضر همه روستاهای آمل با هزینه 3 میلیون تومان برای هر خانوار گازرسانی و هر کنتور گاز در لاریجان حدود 5 میلیون تومان برای دولت هزینه شد.

 

وی با عنوان اینکه دولت توان پرداخت این هزینه را نداشت و پس از مخالفت اولیه، مجددا با وزارت نفت مذاکره کردیم و موافقت وزیر نفت برای پرداخت هزینه لوله‌گذاری و انتقال گاز به لاریجان را گرفتیم، بیان کرد: با پیگیری‌هایی انجام شده، جهت تسریع پروژه گاز لاریجان، تسهیلات کم‌بهره به شرکت گاز در مرحله اول 44 میلیارد تومان از بانک ملی و  20میلیارد تومان از بانک تجارت واریز شد.

 

نماینده مردم آمل در مجلس با تاکید بر اینکه تا پایان سال 96 لوله‌گذاری گاز در منطقه لاریجان به اتمام می‌رسد، بیان کرد: طبق قرار منطقه لاریجان به‌عنوان منطقه سردسیر شناخته شد و فیش گاز نسبت به شهر آمل متفاوت است یعنی یک پنجم دریافت می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه شهریور ماه در هفته دولت گاز شهر رینه با سی‌ان‌جی روشن می‌شود، ادامه داد: زمانی که لوله اصلی بیاید مخزن سی‌ان‌جی به روستا‌هایی که امکان لوله‌گذاری ندارند منتقل می‌شود.

 

یوسفیان درباره تعریض خیابان امام رضا(ع) آمل که جزو خواسته‌های مردم منطقه است، خاطرنشان کرد: با موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ 400 میلیارد ریال برای تعریض این خیابان اختصاص پیدا کرد و شورای اسلامی شهر باید پیگیر مطالبات مردمی در این خیابان باشند.

 

وی در پایان درباره رفع مشکل انتقال آب شرب به روستای ايراء لاریجان نيز اعلام آمادگی کرد.

ارسال نظرات