رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان:
هویت افراد در فضای مجازی اعتماد نکنید و از کاربران تقاضا می شود جهت دیدن هرگونه موارد مشکوکی به پلیس فتا گزارش دهید.
کد خبر: ۸۹۰۵۷۰۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی خبر داد و گفت: خرید از فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیک مهمترین اصل در خریدهای اینترنتی است.

سرهنگ محمد علی آدینه لو افزود: در پی دریافت شکایتی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ پنج میلیون ریال رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران با تحقیقات فنی پلیسی موفق شدند در این ارتباط فردی را که ساکن تهران بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به مقر پلیس فتا زنجان منتقل کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با اعلام اینکه متهم در بازجویی های صورت گرفته به کلاهبرداری اینترنتی از شاکی اعتراف کرد، تصریح کرد: خرید از فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیک مهمترین اصل در خریدهای اینترنتی است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان خاطر نشان کرد:بعضی از سودجویان سایبری نماد اعتماد الکترونیک را جعل می کنند و به سرقت اطلاعات بانکی قربانیان می پردازند.

وی با تاکیید بر اینکه به هویت افراد در فضای مجازی اعتماد نکنید گفت:همواره به یاد داشته باشید که در فرم های ورود اطلاعات تمامی سایت های مهم از پروتکل https استفاده می کنند و از کاربران تقاضا می شود جهت دیدن هرگونه موارد مشکوکی به پلیس فتا گزارش دهند.

ارسال نظرات