همایش شیر خوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم در زنجان بطور همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۰۵۶۸۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان شهید روز عاشورا از سوی مسلمانان ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان  همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

این مراسم صبح روز اولین جمعه ماه محرم  هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

مادران در صبح اولین جمعه محرم، به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی بند سبز به مراسم می‌آیند و شرکت کنندگان بعد از تلاوت قران و سخنرانی، به عزاداری علی اصغر (ع) شهید شش ماهه کربلا می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

طبق رسم هر سال این مراسم در شهر زنجان نیز برگزار می شود و برای تهیه لباس نمادین حضرت علی اصغر (ع) برخی از خادمان این همایش برای بسته بندی قبل از ماه محرم دور هم جمع می شوند و این کار خداپسندانه را  انجام می دهند.

مسئول خواهران همایش شیرخوارگان حسینی گفت: سیزدهمین سال همایش شیرخوارگان حسینی امسال در زنجان همچون سالهای گذشته برگزار می شود.

بیگدلی افزود:  دوماه قبل از ماه محرم برای این همایش برنامه ریزی صورت می گیرد و بسته بندی لباس های این مراسم انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای خادمین همایش انجام می شود، اظهار داشت: این همایش برنامه ای مردمی می باشد و در آن هیچ نهاد، ارگان و یا سازمانی دخیل نبوده و حمایتی هم نمی کنند.

مسئول خواهران همایش شیر خوارگان حسینی زنجان با اشاره به اینکه برای تهیه این لباس ها چند ماه قبل از برنامه هماهنگی صورت می گیرد تصریح کرد: در زنجان، یک خیاط به صورت افتخاری دوخت و برشهای لباس ها را به عهده می گیرد.

بیگدلی از تعداد لباس های این همایش خبر داد و افزود: پانزده هزار لباس شیرخواره، امسال بسته بندی می شود و نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته است.

مسئول خواهران همایش شیر خوارگان حسینی زنجان خاطر نشان ساخت: مسجد اصغریه، مسجد اصغریه بیسیم، مسجد پونک، هیأت ثارالله و حسینیه اعظم در روز تاسوعا میزبان این برنامه  می باشند.

بیگدلی افزود: مسؤلین شهر در راستای بهبود برنامه شیر خوارگان حسینی همکاری لازم را انجام نمی دهند.

مسئول خواهران همایش شیر خوارگان حسینی زنجان افزود: از نهادها، ارگان ها وسازمان های برای هر چه باشکوه تر اجرا شدن این برنامه درخواست حمایت و همکاری را داریم.

ارسال نظرات