امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز گفت: جوانانی که امروزه با نیروی ایمان و اراده در برابر دشمنان اسلام واقعی ایستادگی کرده و دستان پلید استکبار را از خاک مقدس ایران دور میکنند درواقع تربیت یافتگان مکتب ایثار و شهادت هستند
کد خبر: ۸۹۰۵۶۰۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان نخستین بار سال ۷۴ بود که پیکر مطهر شهدای گمنام در جزیره ابوموسی به خاک سپرده شد و یک حرکت اصیل و تاثیرگذار فرهنگی در کشور کلید زده شد. کم کم این رسم خوشایند به دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی، آموزش و تحقیقاتی هم کشیده شد و دلیل آن تقاضا‌های مختلف مردم و مسئولین برای نزدیکی به مزار شهدای گمنام است که برایشان منشأ خیر و برکت محسوب می‌شود. سازمان صدا و سیما، مجتمع «UCF» اصفهان، مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، راکتور آب سنگین اراک، بازار تهران، تپه نورالشهدای کلکچال، باغ موزه دفاع مقدس، دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه شهید بهشتی، فرهنگسراها، بوستان‌ها، پادگان‌ها، ارگان‌های نظامی کشور از جمله نهاد‌هایی است که در طول ۲۲ سال گذشته میزبان پیکر مطهر شهدای گمنامی شدند که بعد از گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی، پیکرشان در تفحص کشف می‌شود.

شمیم عطر لاله‌های گمنام شلمچه، مجنون و فاو در دیار دریا و کویر
امسال نیز همزمان با ایام شهادت امام جواد (ع)، استان سیستان و بلوچستان میزبان پیکر پاک و مطهر ۱۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس است تا پس از اینکه پیکر مطهر این شهدای گمنام بر دستان مردم شهید پرور ۵ شهرستان استان تشییع شد در ۱۰ نقطه استان به خاک سپرده شوند.
در همین رابطه مولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار بسیج، با تاکید بر اینکه امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا و ایثارگران هستیم، اظهار داشت: شهادت از جمله با ارزش‌ترین درجات دینی است که یک انسان عادی میتواند به آن دست پیدا کند.
وی افزود: یکی از بزرگترین افتخاراتی که در سال گذشته نصیب مردم شهرستان سرباز شد حضور سه شهید گمنام دفاع مقدس در این محل و ساخت یادمان شهدای راسک بود که به سال‌ها چشم انتظاری این مردم شهید پرور و انقلابی پایان داد.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز با اشاره به ورود ۱۵ شهید گمنام دفاع مقدس برای تشیع در نقاط مختلف استان، بیان کرد: بی شک همه مردم سیستان و بلوچستان حق دارند تا از عطر حضور شهدای گمنام در شهر و دیار خود بهره‌مند شوند که حضور این شهدای عزیز در استان و تشیع آنان در روز‌های آینده میتواند موجب آرامش دل‌های منتظران در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان شود.
وی ادامه داد: تشیع پیکر شهدای گمنام دفاع مقدس در نقاط مختلف کشور زمینه آشنایی بیشتر نسل جوان با آرمان‌های این شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس فراهم شده و موجب گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شده است.
رسولی زاده شهدای مدافع اسلام ناب محمدی را ادامه دهندگان راه شهدای انقلاب دانست و گفت: جوانانی که با نیروی ایمان و اراده در برابر دشمنان اسلام واقعی ایستادگی کرده و دستان پلید استکبار را از خاک مقدس ایران دور میکنند تربیت یافته همین مکتب ایثار و شهادت هستند.
وی در پایان با دعوت از عموم مردم استان برای شرکت پرشور در مراسم تشیع پیکر مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس، تصریح کرد: بی شک این نمایش حضور ملت شریف ایران در چنین مراسماتی است که باعث دلسرد شدن دشمنان و نابودی نقشه‌های شوم آنان شده و زمینه ساز پرورش شیرمردانی، چون شهید محسن حججی‌ها میشود.
ارسال نظرات