پس از 1.5 سال تلاش مردمان گوران؛

هنر دریادلان خلیج فارس روانه آب شد / لزوم توجه بیشتر به صنعت لنج‌سازی جنوب

ساخت لنج چوبی 600 تنی که با هزینه‌ای بالغ بر 2.5 میلیارد تومان که در یک دوره یک سال‌ونیمه در روستای گوران جزیره قشم انجام شده بود پایان گرفت و صبح امروز روانه خلیج فارس شد.
کد خبر: ۸۹۰۵۲۹۴
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
به گزارش  خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ ساخت لنج چوبی 600 تنی که با هزینه‌ای بالغ بر 2.5 میلیارد تومان که در یک دوره یک سال‌ونیمه در روستای گوران جزیره قشم انجام شده بود پایان گرفت و صبح امروز روانه خلیج فارس شد.
 
 

به آب‌اندازی کامل این لنج عظیم‌الجثه سه روز به‌طول می‌انجامد. عمر مفید این لنج از سوی کارشناسان محلی 100 سال تخمین زده شده است و چوب اصلی به‌کار برده شده در این لنج ساج است و در بدنه آن از کنار و کرت محلی استفاده شده است.

 
 

اجرای مراسم آئینی و خواندن آوازهای محلی به‌هنگام به آب انداختن این لنج، توان و هماهنگی دست‌اندرکاران را دوچندان می‌کند و خستگی را از تن آنان خارج می‌سازد.

 
 

 لنج‌سازی سال‌هاست به‌عنوان عظیم‌ترین، جامع‌ترین، پردرآمدترین و اقتصادی‌ترین صنعت دستی مردمان جنوب به‌خصوص مردم جریزه قشم و بندرکنگ دنبال می‌شود که نیاز است توجه مسؤولان به این صنعت مهم داخلی افزایش یابد تا مردمان محلی با انگیزه بیشتری در جهت تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

ارسال نظرات