راننده تاکسی محمودآبادی که 100 میلیون تومان چک پول در خودرویش پیدا کرده بود به صاحب آن بازگرداند.
کد خبر: ۸۹۰۵۱۸۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به دنبال درج خبری در فضای مجازی مبنی بر حرکت شایسته و انسان دوستانه یک راننده تاکسی شهر محمودآباد در بازگرداندن 100 میلیون تومان پول مسافری که این مبلغ را در تاکسی جا گذاشته بود بر آن شدیم تا این راننده گفت‌وگویی کنیم.

به ایستگاه تاکسی که این راننده در آن مسیر کار می‌کند رفتیم و با وی به گفت‌وگو نشستیم و این طور خودش را معرفی کرد: من مسلم نویدی‌کناری فرزند علی‌اکبر دارای 75 سال سن که به شغل رانندگی تاکسی مشغول هستم.

از آقای نویدی‌کناری خواستیم که ماجرای پیش آمده را برای ما تشریح کند که این گونه شروع کرد: براساس عادت همیشگی از ایستگاه مسافر سوار کردم و به سمت میدان شهید کاظمی رفتم و شخص مورد نظر را آنجا پیاده کرده و جلوتر دو نفر مسافر یکی زن و یکی مرد را سوار کردم که در این هنگام متوجه یک بسته پاکت شدم که مسافر عقبی خواست آن را بردارد که از آنها گرفتم.

مسافر خانمی که عقب تاکسی نشسته بود خواست پاکت را بردارد و وقتی گفتم به من بدهید پرسید می‌خواهید با آن چی کار کنید که به آنها اعلام کردم من با آن کار دارم.

بعد از گرفتن پاکت پول آن را در ماشین جاسازی کرده و به سمت سازمان حمل‌ونقل درون شهری مراجعه و موضوع پیش آمده را برای آنها شرح دادم و از قرار معلوم مسافر مال‌باخته هم بعد از اینکه متوجه جاگذاشتن پول خود در تاکسی شده بود به واحد تاکسی‌رانی سازمان حمل‌و نقل درون شهری اطلاع داده بود که بعد از تماس صادقی مسؤول سازمان حمل‌ونقل محمودآباد این پاکت پول که بنا به گفته صاحب آن 100 میلیون تومان بود به وی تحویل شد.

بخاطر اینکه خیلی راحت می‌توانستم پول را برای خود بگیرم آب از آب تکان نخورد ولی غیرت من قبول نکرد که این کار را بکنم و آبرو و اعتبار چندین ساله راننده تاکسی بودن و امین مردم بودن را از دست بدهم، با رانندگی نان حلال بر سر سفره خود می‌برم و نمی‌توانم مال مردم را بخورم.

پس از پخش این خبر توسط سازمان حمل‌ونقل شهرداری محمودآباد از این راننده با ایمان و وجدان کاری تجلیل شد.

ارسال نظرات