سردار «غلامرضا احمدی» با اشاره به ضرورت غبارروبی از چهره فرهنگ دفاع مقدس گفت: نباید روحیه ایثار و شهادت در جامعه فروکش کند و تضعیف شود.
کد خبر: ۸۹۰۴۴۶۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار «غلامرضا احمدی» فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: علت و بانی و منشاء ساخت بناها و یادمان های مرتبط با حوزه دفاع مقدس در اصل شهدا هستند و از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت دست گیری خواهند کرد و ان شاءالله خدمات دست اندرکاران مرکز فرهنگی دفاع مقدس موجب باقیات الصالحات خواهد بود.

وی با اشاره به سخن گهربار مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس هم زمانش و هم مکانش یک قطعه بهشتی است، افزود: ایشان شلمچه را نیز مکانی توصیف فرمودند که خیل عظیمی از ملائک فوج فوج در قتلگاه شهیدان فرود می آیند و تبرک می جویند در حالی که هبوط ملائک و طواف و تبرک مزاری به جز ائمه طاهرین(ع) سفارش نشده و این، نشان از اهمیت و معنویت زیارتگاهی همچون شلمچه می باشد.

فرمانده سپاه استان قم ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ساخت مراکز فرهنگی برای این است که آیندگان به عظمت کار امام عزیز و شهدای والامقام پی ببرند و بخصوص اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس قم، علاوه بر دفاع مقدس به حوزه انقلاب اسلامی هم اختصاص یافته کار بزرگی است و تکلیف مسئولان را در این زمینه مضاعف می کند.

وی ادامه داد: هر کسی در این مسیر گام بر می دارد، در واقع به خودش خدمت می کند زیرا شهیدان نیازمند این اقدامات ما نیستند و ان شاءالله اعمال مخلصانه دوستان موجب آشنایی بیشتر مردم با حماسه آفرینی ها و خالقان حماسه های دوران انقلاب و دفاع مقدس شود.

احمدی، مردم قم را از دوران آغاز و رشد نهضت اسلامی و سال های انقلاب و دفاع مقدس، همراه و وفادار نظام اسلامی و ولایت فقیه خواند و گفت: قم جزو استان های برتر در این زمینه است و باید خداوند منان را به خاطر این نعمت بزرگ ستود.

عضو هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قم در ادامه به بحث موزه آرایی اشاره و ابراز کرد: تشکیل گروه های اندیشه ورزی که بتوانند از طریق قالب های هنری و تجسمی، مخاطبان را به زیباترین و روان ترین وجه به محتوا و حال و هوای موزه و فرهنگ ایثار و شهادت پیوند دهند، از ضروریات چیدمان محتوای آن محسوب می شود.

وی با اشاره به این موضوع که حضرت زینب (س) توانستند با وقایع یک نصف روز عاشورا اسلام را زنده نگهدارند، افزود: طبق فرموده مقام عظمای ولایت، فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس نیز می تواند نیازهای فرهنگی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا سالیان سال و تا دوران ظهور حضرت مهدی (عج) تامین کند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) تاکید کرد: البته این موضوع الزماتی نیز دارد و آن اینکه بتوانیم گنجینه نهان دفاع مقدس را کشف کنیم و غبار فراموشی را از چهره آن بزداییم تا زیبایی هایش را به مخاطبان منتقل نماییم.

وی همچنین مطالعه وصیتنامه های شهدا را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: باید ارزش هایی همچون تامل در وصیتنامه های شهدا و سفر به اردوهای راهیان نور و نیز دستگیری شهدا از زائران مزارشان را به افراد جامعه ای که بخش اعظم وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند، معرفی کنیم.

احمدی فرصت جمع آوری و ثبت خاطرات انقلاب و دفاع مقدس را ناکافی و گذرا دانست و یادآور شد: همه ما در این راستا مسئولیت داریم زیرا در سال های بعد، جمع زیادی از والدین معظم شهدا و صاحبان حماسه ها شاید حضور نداشته باشند.

وی تاکید کرد: ساخت یادمان های شهدا و مراکز فرهنگی دفاع مقدس در واقع استمرار روحیه ایثار و فداکاری در جامعه است و نباید اجازه دهیم این روحیه در جامعه فروکش کند و تضعیف شود زیرا در آن صورت، دشمن دست از سر ما بر نخواهد داشت.ش
ارسال نظرات