رئیس انجمن خون کودکان ایران با انتقاد از نامناسب بودن شیوه برگزاری الکترونیکی انتخابات نظام پزشکی گفت: انتخابات باید به آینده موکول می‌شد؛ چرا که تغییر شیوه رأی گیری ضایع کردن حقوق اعضای جامعه پزشکی بود.
کد خبر: ۸۸۹۱۷۸۹
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، حسن ابوالقاسمی، رئیس انجمن خون کودکان ایران درباره نحوه برگزاری هفتمین انتخابات نظام پزشکی و نواقص آن گفت: قرار بر این بود که انتخابات نظام پزشکی به شکل الکترونیک برگزار شود و در این باره به همه اعضای جامعه پزشکی اطمینان خاطر داده شد تا به شکل الکترونیک به کاندیدای مورد نظر خود رای دهند.

وی ادامه داد: همه اعضا با امید به اینکه برای برگزاری انتخابات الکترونیک، در سایر نقاط کشور اینترنت وجود دارد، احتمالا به مسافرت رفتند اما تا ظهر روز جمعه و پس از رای دادن الکترونیکی عده‌ای از اعضا، اعلام شد که ادامه روند الکترونیکی امکان پذیر نیست.

تبدیل رأی گیری الکترونیک به رای حضوری، پایمال کردن حقوق جامعه پزشکی بود

ابوالقاسمی، با اشاره به اینکه زیرساخت‌های الکترونیکی برگزاری انتخابات نظام پزشکی مناسب نبود، تصریح کرد: شاید ایجاد اشکال در روند انتخابات امری طبیعی باشد اما هیئت نظارت باید انتخابات را به آینده واگذار می‌کرد؛ چرا که تبدیل رای گیری الکترونیک به رای دادن حضوری، پایمال کردن حقوق جامعه پزشکی بود و این موضوع بر انتخابات تاثیرگذاشت.

رئیس انجمن خون کودکان ایران بر این موضوع تاکید کرد که کسانی که در دستگاه قضا هستند باید راجع به این شیوه از برگزاری انتخابات قضاوت کنند اما این موضوع در شان جامعه پزشکی نبود.

وی در انتقاد از عملکرد هیئت نظارت برگزاری انتخابات نظام پزشکی، گفت: موضوعی که وجود دارد این است که وقتی سیستم الکترونیکی را بر اساس اینترنت برنامه ریزی می‌کنیم آیا نباید از قبل امتحان کنیم که این روند کارایی دارد یا خیر؟!

ابوالقاسمی، به بیان برگزاری انتخابات به شکل دقیق‌تر در آینده اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که مسئولیت کاری را می‌پذیرند، چنانچه نتوانند کار را درست انجام دهند باید اطلاع رسانی خوبی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: سیستم الکترونیکی خوب نبود بنابراین باید از مردم عذرخواهی می‌شد همچنین باید انتخابات را به روز دیگری واگذار می‌کردند و این بهترین شیوه بود که هیئت نظارت بر انتخابات باید انجام می‌داد.

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه ما باید آنقدر توانایی داشته باشیم تا بتوانیم انتخابات ریاست جمهوری را نیز الکترونیک کنیم، متذکر شد: البته انتخابات نظام پزشکی را نمی‌توان با مسائل سیاسی مقایسه کرد اما اگر کارها درست انجام شود چنین معضلاتی هم به وجود نخواهد آمد.

ارسال نظرات