مصاحبه با محمدرضا پاکروان، فرمانده مرکز بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
کد خبر: ۸۸۶۶۲۰۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

1-نظر شما درخصوص نشست تخصصی هیات اندیشه ورزان بسیجی در عرصه بین الملل چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم.

بنده هم روز سوم خرداد، سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر قهرمان را به همه دلاورمردان عرصه دفاع مقدس تبریک و تهنیت عرض می کنم و یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگ را نیز گرامی می داریم، بویژه امام شهدا(ره).

ما در راستای بیانات حکیمانه و ارزشمند مقام معظم رهبری که در دیدار با بسیجیان سراسر کشور داشتند و تکیه بر تشکیل هیات اندیشه ورزی در سراسر کشور، ما برآن شدیم تا بر اساس این راهبرد حکیمانه ایشان، نخستین نشست تخصصی هیات اندیشه ورزان بسیجی نخبه با رویکرد مقاومت در عرصه بین الملل را در سالن ملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار کنیم.یکی از اهداف مهم این سازمان ترویج فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی و همچنین تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و دیدگاه های ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل است. این نشست با حضور مقامات عالی رتبه حاضر در هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

ما در این نشست سعی کردیم گوشه ای از مسائل مربوط به مقاومت در عرصه بین الملل را بازگو کنیم، لذا در این راستا از سردارسرلشکر پاسدار دکتر ایزدی، معاون محترم ستاد کل نیروهای مسلح،سردار خادم الحسینی، معاونت محترم روابط بین الملل سازمان بسیج،جناب سرهنگ عاشوری، فرمانده سازمان بسیج ادارات کشور،جمعی از رایزنان سابق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف، جمعی از نخبگان بسیجی که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشغول فعالیت هستند و همچنین از پژوهشگاه های زیرمجموعه معاونت بین الملل سازمان بسیج دعوت نمودیم تا از تجارب و نقطه نظرات ایشان درخصوص موضوع نشست بهره مند شدیم.

امیدواریم با برگزاری این چنین نشست ها بتوانیم قدم کوچکی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری برداریم.

2-نظر شما درخصوص نقش هیات اندیشه ورزان بسیجی در عرصه بین الملل چیست؟

 طبیعی است که یکی از اهداف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین هیات اندیشه ورز یا همان اتاق فکری که در همه سازمان ها، دستگاه ها و مراکز علمی است می تواند در واکاوی پدیده هایی که در عرصه بین الملل بویژه در حوزه مقاومت باشد، مقاومت یکی از مولفه های ارزشمندی است که در اقصی نقاط دنیا مطرح است، یعنی اکثر کشورهایی که جنگ و مقاومت داشته اند مانند سوریه و همچنین در خرمشهر که عنصر مقاومت است و توانست در عرصه بین الملل نگاه ها را با فتح خرمشهر عوض کند.یعنی می شود با یک رویکرد مناسب در دنیا تاثیر گذار بود و همچنین کلمه مقاومت را با بار ارزشی والایی که برای مردم دارد در جهان تبیین نمود. امیدواریم با منویات حکیمانه ی مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل هیات اندیشه ورزی در بسیج کشور و سازمان های مختلف که در عرصه بین الملل فعالیت دارند بتوانند از اهداف، اندیشه ها و دیدگاه های نخبگان بسیجی اندیشه ورز استفاده لازم را ببرند.

ارسال نظرات