خبرهای داغ:
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۴۴ درصد افزایش به ۱۱۳۳ دلار و ۳۰ سنت رسید، اما برای ششمین هفته متوالی افت قیمت هفتگی را شاهد بود.
کد خبر: ۸۷۹۶۶۷۱
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار از بالاترین رقم 14 سال اخیر عقب نشینی کرده و برخی خریداران به دنبال استفاده از فرصت رسیدن قیمت ها به پایین ترین رقم 10 ماه گذشته بودند، قیمت طلا دیروز اندکی افزایش یافت.
حجم معاملات انجام گرفته پایین بود زیرا تجار خود را برای تعطیلات یک هفته ای پایان سال آماده می کردند. بازار تمامی فلزات گرانبها و فلزات پایه روز دوشنبه به مناسبت کریسمس تعطیل خواهد بود.
قیمت طلا از زمان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (8 نوامبر) بیش از 200 دلار کاهش یافته و در هفته گذشته تا رقم 1122 دلار و 35 سنت پایین آمد. پیروزی ترامپ موجب افزایش ارزش دلار و بالا رفتن میزان بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا شده است.
قیمت طلا در سه ماهه پایانی امسال 14 درصد کاهش یافته و موجب شده تا رشد سالیانه قیمت فلز زرد به 6.7 درصد تقلیل یابد. قیمت طلا در سه ماهه نخست امسال بیشترین رشد سه ماهه در طی 30 سال گذشته را به ثبت رسانده بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.44 درصد افزایش به 1133 دلار و 30 سنت رسید، اما برای ششمین هفته متوالی افت قیمت هفتگی را شاهد بود.
ارزش دلار آمریکا که پس از تصمیم فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره بالا رفته بود، در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی کاهش یافته است. بانک مرکزی آمریکا با بیان اینکه نرخ بهره ممکن است در سال 2017 سریعتر از حد انتظار مجددا افزایش یابد، بازارها را غافلگیر کرده است.
افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و در عین حال افزایش ارزش دلار می گردد که هر دو از عوامل کاهش قمیت فلز زرد به شمار می آیند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها