همزمان با فرارسیدن ماه سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) مساجد و پایگاه های شهرستان سرخه سیاه پوش شد.
کد خبر: ۹۳۶۳۷۷۱
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

ماه محرم رسید و مردم بار دیگر در عزای پسر فاطمه سیاه پوشیدند. کوچه های شهر نیز در این روزها عزادار حسین فاطمه است و بیرق های عزا بر سر در خانه ها و هیات های مذهبی خبر از آمدن ماه محرم می دهد.

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ بمناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) کلیه پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران در شهرستان سرخه اقدام به سیاه پوش کردن فضای داخلی و بیرونی مساجد مزین به پارچه‌های سیاه عزای آن حضرت و پرچم های مزین به نام سید و سالار شهیدان و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کردند این مراسم با مداحی مداح اهل بیت حسین لتیباری و سخنرانی همراه بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسین احسانی در جمع نمازگزاران و عزادران مسجد امام حسن مجتبی (ع) در محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) اظهار کرد: اقامه و برپایی عزای ‌سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باید هر سال نسبت به سال گذشته ‌با شور و شعف بیشتر و خاص تری نیز برگزار شود، لذا بسیجیان همواره پای کار تبلیغ سیره و اقامه و تکریم عزای اهل بیت عصمت و طهارت بوده و هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال هم ویروس کرونا محدودیت‌هایی برای برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم ایجاد کرده است، بنابراین به‌ منظور تبیین سیره حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع) و ترویج فرهنگ عاشورایی، فضاسازی شهر با همت هیئات مذهبی متفاوت‌تر از سال‌های قبل انجام می‌شود.

وی در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای‌ بسیجیان و دوست داران ابا عبدالله الحسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت آرزوی توفیق و موفقیت روز افزون و ثبات در اقدام را از خداوند متعال خواستار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها