رخشانی گفت: دهه فجر تجلی شکوهمند حماسه و سرافرازی ملتی است که در عصر اسارت انسان، برگی زرین را در تاریخ حیات آدمی گشود و فریاد خداخواهی، معنویت آزادی و اسنقلال را در گوش و جان جهانیان طنین انداز کرد.
کد خبر: ۹۳۱۶۲۴۱
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
حمید رضا رخشانی در مراسم نواختن گلبانگ انقلاب که صبح امروز در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی شهید مسلم کیخا با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در زاهدان برگزار شد، ضمن تبریک  فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران  22 بهمن و دهه مبارک فجر، گفت: یاد و خاطره بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و همه شهدا و انقلاب  و 41 هزار شهید فرهنگی و دانش آموز  و شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و و وطن را گرامی می داریم.
 
وی افزود: دهه فجر تجلی شکوهمند حماسه و سرافرازی ملتی است که در عصر اسارت انسان، برگی زرین را در تاریخ حیات آدمی گشود و فریاد خداخواهی، معنویت آزادی و  اسنقلال را در گوش و جان جهانیان طنین انداز کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان  با تاکید بر این مطلب که امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و حکومت الهی و دینی ایران  در بسیاری از حوزه ها و عرصه ها شاهد پیشرفت  چشمگیری هستیم که در حوزه آموزش و پرورش شرایط امروز با شرایط قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

این مسئول ادامه داد: در سال ۱۳۵۷ تعداد ۱۱۴ هزار دانش آموز در سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل بودند و در سال ۹۹ این آمار به ۸۲۵ هزار نفر رسیده  است که تعداد مدرس از هزار و ۱۵۳ به ۸ هزرا و ۳۰۰ مدرسه افزایش یافته است.
 
وی بیان کرد: تعداد ۶ هزار و ۲۴۷ نفر پرسنل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در سال ۵۷ مشغول به فعالیت بودند؛ اما این آمار اکنون به ۴۱ هزار و ۵۷۸ نفر رسیده است و تعداد ادارات آموزش و پرورش استان از ۷ اداره در سال ۵۷ به ۳۳ مورد ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۳۳ هنرستان در سیستان و بلوچستان فعال است، گفت: در سال ۵۷ تعداد هنرستان‌های سیستان و بلوچستان ۱۱ باب بود، قبل از انقلاب ۴ سالن ورزشی در این استان وجود داشت، اما اکنون ۱۴۵ سالن ورزشی و ۴۷ پروژه در دست ساخت در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب هیچ زمین چمن و هنرستان تربیت بدنی در سیستان و بلوچستان وجود نداشت، اما اکنون دانش‌آموزان این استان از ۹ زمین چمن و ۱۰ هنرستان تربیت بدنی برخوردار هستند، ضمن اینکه ۴۴ زمین ورزش دیگر و ۲ هنرستان تربیت بدنی نیز در دست ساخت است، همچنین قبل از انقلاب تنها سه مربی پرورشی در سیستان و بلوچستان فعالیت داشتند، اما اکنون ۲ هزار و ۶۰۰ معاون، مربی و مشاور در حوزه پرورشی در این استان فعالیت دارند.

‎رخشانی اظهار داشت: علی‌ای حال بیان این آمار‌ها در آستانه چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به این دلیل است ‏که در دوره پهلوی اکثریت ملت ایران بی‌سواد بوده اند، اما امروزه با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی ‏انقلاب ‏اسلامی، آن‌ها مرز‌های علم و دانش را درنوردیده و به پیشرفت‌های عظیمی نائل شده‌اند‎. ‎
ارسال نظرات