فرماندار ویژه شهرستان ری در خطبه های نماز جمعه فشافویه :

تقویت صنعت گردشگری فشافویه در سند توسعه شهرستان ری

خبرگزاری بسیج: فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سند توسعه شهرستان، بخش فشافویه باید در آینده تبدیل به قطب گردشگری شود تا صنعت گردشگری و اقتصاد منطقه تقویت شده و توسعه یابد.
کد خبر: ۹۱۹۸۷۶۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه فشافویه؛  حسین توکلی کجانی، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری در خطبه های پیش از نماز جمعه فشافویه با اشاره ارائه خدمات در گام دوم انقلاب اظهار داشت: در گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است که فضا برای خدمات رسانی به مردم  با توجه به ویژگی های انقلاب در  آغاز فراهم شود.

وی افزود زود: پرداختن به تاریخچه چهل ساله انقلاب و آنچه از سوی مسئولین ارائه شده اولویت دوم در بیانیه گام دوم است لذا در این راستا می بایست نقاط ضعف و قوت و تجربیات کسب شده مدنظر مسئولین قرار گیرد.

 فرماندار ویژه شهرستان ری با شاره به الزامات آینده انقلاب و نقشه راه کشور گفت: بر اساس برنامه های توسعه و سند چشم انداز که به عنوان اولویت های اساسی مدنظر مردم، مسئولین و جوانان است، در گام دوم انقلاب رویکرد جوان‌گرایی لحاظ شده و همان گونه که مشاهده می شود در کشور فضایی فراهم شده که جوانان بتوانند در عرصه مدیریت قدم بر دارند.

 وی تصریح کرد: جوان‌گرایی در بحث های مدیریتی مدنظر  مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید است که درحال حاضر در ساختار مدیریتی کشور و ساختار هیات وزیران اعمال و روح جدیدی بر کالبد مدیریتی کشور تابیده شده است.

 معاون استاندار با بیان اینکه کشور در شرایط حساسی قرار دارد بیان کرد: با توجه به بدعهدی های عرصه بین الملل در حال حاضر شاهد سخت ترین تحریم ها در طول چهل سال انقلاب هستیم.

 وی تصریح کرد :   استکبار جهانی و دشمنان ما توانایی تحمل قدرت و  امنیت کشور را ندارند، این قدرت و امنیت به عنوان یک اولویت برای ملت ما محسوب می شود و کشورهای همسایه که در استعمار کشورهای زورگو هستند باید بدانندکه می توانند از این اولویت ها و قابلیت های جمهوری اسلامی ایران بهره برند.

معاون استاندار تهران در ادامه یاد آور شد: در طول ۲ سال گذشته آمریکا نهایت اقدامات، بدعهدی ها و دشمنی ها را با کشور ما انجام داده و حتی برخی کارشناسان معتقد بودند که سال ۱۳۹۸ برای کشور ما بسیار سخت خواهد بود، اما دیدیم که در ابتدای سال ثبات اقتصادی در کشور حاکم بود و شرایط مدیریت شد.

وی اضافه کرد: در یک ماه گذشته به دلیل اجرای اصلاح قیمت و مدیریت مصرف سوخت بر اساس تصمیم و اقدام سران سه قوه مشکلاتی در اقتصاد کشور به وجود آمد و  باعث ایجاد فشار مضاعف بر اقشار ضعیف  و ایجاد مشکل و آسیب شد.

توکلی با بیان اینکه کشور از نظر اقتصادی در شرایطی بود که باید اصلاح قیمت سوخت عملی می شد، تاکید کرد: در شهرستان ری و با مدیریت خوب مردم همیشه در صحنه و پشتیبان نظام شاهد اعتراضات آشوبگرانه ای نبودیم.

وی با اشاره به احقاق اقتصاد مقاومتی و تولید کالای ایرانی اظهار داشت: تقویت اشتغال داخلی باید به عنوان یک اولویت در کشور ایران مطرح شود و همگی ما باید در این راستا به قدم برداریم  و فکر مان را به درون کشور متمرکز کنیم و توجه ما به خارج از کشور کاسته شود.

 فرماندار   ری  با تاکید بر اینکه شرایطی که به وجود آمده برای اقشار اسیب پذیر مشکلاتی را ایجاد کرد که برغم حمایت های دولت تدبیر و امید برطرف نشده است، گفت: اولویت ما تقویت اقتصادی قشر آسیب پذیر است و دولت نیز برای کاهش مشکلات آنها تلاش خواهد کرد و در بودجه ۹۹ که درحال بررسی در مجلس شورای اسلامی است نیز لحاظ خواهد شد‌.

 وی ضمن تقدیر از  امام جمعه فشافویه به دلیل نو آوری و  شفافیت سازی  در امور ستاد اذعان داشت: در شرایط فعلی شفاف سازی و نوآوری ستاد نماز جمعه فشافویه  اقدام قابل توجهی در  مبارزه با فساد و ایجاد امید در جامعه است، در واقع کشور ما اگر می‌خواهد روحیه سرمایه اجتماعی را حفظ کند می باید شفاف سازی در  هزینه ها را سر لوحه کار داشته باشد.

توکلی با بیان اینکه بخش فشافویه پتانسیل بسیار خوبی برای استان تهران دارد، گفت: فشافویه  در موضوعات  حمل و نقل هوایی،  صنعت،  کشاورزی و  دامپروری و  گردشگری بسیار قابل توجه است و از آنجا که به عنوان یکی از نقاط ورودی استان محسوب می شود در سند توسعه مورد توجه بوده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سند توسعه شهرستان ری، بخش فشافویه باید در آینده تبدیل به  قطب گردشگری شده تا موجب توسعه صنعت گردشگری و تقویت اقتصاد منطقه شود.

 

 

ارسال نظرات