خبرهای داغ:
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نسبت شهدا به مجروحین در منطقه شرق اصفهان یک به دو بوده، یعنی این منطقه ۱۰۰۰ شهید و ۱۲۰۰ مجروح دارد و این نسبت تبلور شاخصه خط شکنی و شجاعت جوانان این منطقه در دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۱۹۸۶۶۸
|
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شرق اصفهان، سردار سید محمد باقرزاده در سومین یادواره ۱۰۰۰ شهید شرق اصفهان در مهدیه روستای وجاره، با اشاره به اهمیت فهم معارف اسلامی اظهار کرد: در عالم، امواج رحمانی و شیطانی پخش است ولی نکته مهم آن است که انسان دل به امواج رحمانی سپارد و تلاش کند تا فهم معارف اسلامی را به صورت کامل به دست آورد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، افزود: انسان همواره نیازمند دو دستاورد علم و فکر برای رهایی از جهل و غفلت است و باید توجه کافی در این زمینه به دست آورد.

وی با اشاره به مقام شامخ شهیدان، عنوان کرد: برداشت ما این است که شهدا رفته اند و ما مانده ایم ولی این گونه نیست و شهدا به فاصله انفصال از عالم فانی و اتصال به عالم باقی و وجود سرمدی به خداوند، جاودان شده اند زیرا شهدا شاهد و مرزوق و ما مشهود و مرحوم مانده ایم.

سردار باقرزاده ادامه داد: مجالسی که در آن یاد شهدا و پاکان برده می شود قطعا شب قدری برای ماست زیرا شهدا نماد بارز مکتب توحیدی اسلام و پرورش یافتگان مدرسه عشق خمینی هستند و در این هیاهوی سیاسی، شبیخون فرهنگی و هجمه های وارده از طرف دشمن، کج رفتاری ها و سوء تدبیرها، باید راه را با نگاه به شهدا و سیره این عزیزان پیدا کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه، حرکت در مسیر شهدا، مستلزم شناخت بیشتر و آشنایی با ویژگی آنهاست، افزود: مردم دو نوع رفتار با شهدا دارند یک رفتار تقابلی که از روی آگاهی یا جهل است و نوعی رفتار تطابقی که باید تلاش کنیم که رفتارمان را با شهدا تطبیق دهیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهداف برگزاری جلسات شهدا، تصریح کرد: گام دوم انقلاب را شروع کردیم و در این گونه مجالس شهدا باید هماهنگ تر عمل کرده و به دشمن بفهمانیم که این روحیه هنوز ادامه دارد و راه شهدا مسدود نشده است.

وی با بیان اینکه بانوان جامعه ما با عفاف و حیای خود، به تربیت جوانانی مثل شهدا همت گماشتند، گفت: مادران شهدا، جوانانی شجاع را تقدیم نظام اسلامی کردند و امروز می بینیم که نسبت شهدا به مجروحین در منطقه شرق اصفهان یک به دو بوده، یعنی این منطقه ۱۰۰۰ شهید و ۱۲۰۰ مجروح دارد و این نسبت، تبلور شاخصه خط شکنی و شجاعت جوانان این منطقه در دوران دفاع مقدس است.

سردار باقرزاده با اشاره به اینکه باید در عمل به دنبال زنده نگهداشتن راه شهدا حرکت کنیم، متذکر شد: اسلام قدرت جذب، ترکیب و تکامل بخشی دارد و اگر کسی از مسیر ولایت وارد شد، هیچگاه به دشمنان سواری نمی دهد و در این خصوص باید قدر شهدا را دانسته و نگذاریم علم شهدا بر زمین بیفتد.

وی در ادامه با تاکید بر خداباوری و توحید، اظهار کرد: کسی که خدا را شناخت و خداباور شد، هرگز در برابر دشمن سرخم نمی کند و اهل استقامت در میدان عمل است، به گونه ای که در دوران دفاع مقدس به وضوح دیدیم که آرامش موجود در رفتار فرماندهان در خط مقدم جبهه، نتیجه یاد و ذکر خدا بود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نکات مهم زندگی شهدا، گفت: شهدا به موقع وظیفه را تشخیص دادند که این نیازمند بصیرت و معرفت بود و با شجاعت به حوزه انجام وظیفه وارد شدند و تا اخر برای تحقق هدف مقدس خود ایستادند.

وی با تاکید بر گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب، صغری، کبری و حکم قضیه مشخص و روشن است و دیگر نباید بحث روی چرایی و چیستی گام دوم کرد، لیکن باید به دنبال اجرای گام دوم انقلاب در عمل باشیم.

سردار باقرزاده ضمن اشاره به اینکه نگاه توحیدی ترس را از ملت برداشت، بیان کرد: سیاست مداران و مسئولان باید بدانند که وقتی خدا حاکم است از چه واهمه دارید، همین نگاه توحیدی بود که رزمندگان ما در آستانه عملیات داشتند و پیروز شدند.

وی با اشاره به اینکه سبک شهدا شناخت موقعیت بود، تاکید کرد: برخی مسئولان موقعیت شناس نیستند و دیدیم که با تصمیمات یک شبه، بنزین روی اعصاب گُر گرفته مردم ریختند و باید استغفار کنند و نتیجه این تصمیم و اغتشاشات؛ اعتراض و خشم اجتماعی، تخریب اعتماد بین بخشی از مردم و نظام، عصیان گری و فتنه جویی دشمن، فرصت طلبی و موج سواری مرفهین بی درد و سلبریتی ها، خسارت مالی و جانی، سرد کردن و ناامید کردن بخشی از مردم، ایجاد وهم نسبت به توانمندی دین و مذهب در اداره جامعه و درگیر کردن کشور به مخاطرات امنیتی شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اگر افرادی فکر کرده اند که از نارسایی اطلاعاتی مردم می توانند سوء استفاده کنند، باید بدانند که مردم در انتخابات مجلس با هوشیاری، بصیرت، وسواس نسبت به شاخص های نماینده اصلاح طبق رهنمودهای امام و رهبری، گام دوم انقلاب را بدون این گونه موانع طی خواهند کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها