خبرهای داغ:
مسئول برنامه ریزی و قرارگاه طرح تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یافته‌‌های عملی نشان می‌دهد اصلی‌‌ترین مانع بر سر منافع استعمارگران در جوامع اسلامی، اسلام و باورهای دینی مردم و روحانیت اصیل است.
کد خبر: ۹۱۹۸۶۶۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳

اسلام و باورهای دینی مردم و روحانیت اصیل اصلی‌‌ترین مانع بر سر منافع استعمارگرانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حمید رفیعی در نشست با مدیران تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: یکی از ویژگی‌‌های منحصر به فرد روحانیت شیعه به رغم بار معنایی به ظاهر غیر دنیوی آن که شاید ناشی از واژه روحانی (منسوب به روح) باشد، حضور جدی‌ وی در مهم‌ترین مسائل دنیوی، یعنی سیاست است.

وی گفت: این بار معنایی به ظاهر متضاد، ناشی از حضور فرهنگ ولایت و امامت در کانون تفکر شیعی است و نگاه به مقوله ولایت و امامت در مذهب شیعه و ابعاد گوناگون آن از قبیل ولایت تکوینی و ولایت و رهبری بیانگر این نکته است که نه تنها در واژه و اصطلاح «روحانی» بین ماده و معنا تضادی وجود ندارد بلکه حتی بین آنها رابطه ‌ای وثیق و عمیق برقرار است.

مسئول برنامه ریزی و قرارگاه طرح تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی با ذکر روایتی از امام هادی(ع) در خصوص مسئله امامت و ولایت و با تاکید بر لزوم حرکت و فعالیت برای زمینه سازی ظهور امام عصر (عج) خاطرنشان کرد: بی شک در روزگاری که دنیا از ظلم، جور و بی عدالتی پر و همچون کشتی در دریای پرتلاطم، دچار امواج سهمگین شده و هر لحظه به خطر نابودی نزدیک تر می شود و در معرض غرق شدن قرار دارد، جامعه بشری منتظر است تا به دست منجی و مصلحی توانا به ساحل نجات برسد و گرنه هستی و آفرینش انسان به مقصد نهایی و کمال خویش نخواهد رسید.  

وی با بیان اینکه از زمینه سازی ظهور، هم آمادگی برای ظهور را می‌توان اراده کرد و هم اقداماتی را که سبب تعجیل ظهور می شود، گفت: بی‌شک رفتارهایی که تعجیل در ظهور را باعث می شود به معنای تأثیرگذاری عملکرد انسان ها در تعجیل یا تأخیر ظهور است.

وی افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری و بر پایه دیدگاه امام خمینی(ره) مرحله دوم اهداف انقلاب اسلامی تشکیل نظام اسلامی است که انقلاب اسلامی هم اکنون از این مرحله عبور کرده ­و مرحله سوم تحقق اهداف انقلاب «تشکیل دولت اسلامی» است و انقلاب اسلامی هم ­اینک در این گام قرار دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر تشریح و تبیین مرحله سوم تکالیف مردم و مسئولین در این مرحله نیز مشخص است، گفت: مقام معظم رهبری مراحل چهارم و پنجم را «تشکیل کشور اسلامی» و «تشکیل دنیای اسلامی» ذکر کرده و برای رسیدن به آنها، وظایف و انتظاراتی که از مردم و کارگزاران نظام اسلامی می ­رود ذکر فرموده ­اند.

رفیعی همچنین گفت: یافته‌‌های عملی نشان می‌دهد اصلی‌‌ترین مانع بر سر منافع استعمارگران در جوامع اسلامی، اسلام و باورهای دینی مردم و روحانیت اصیل است.

وی بابیان اینکه بر همین اساس دشمنان حمله به اسلام و روحانیت را با دو هدف تعقیب کردند که اول تخفیف و استهزا به معنای کاهش شأن و منزلت روحانیت نزد مردم به گونه ‌ای که هرگونه حمایت مردمی را از آنان سلب کنند، گفت: در مرحله دوم سعی دارند به خود روحانیان بباورانند که دین از سیاست و امور اجتماعی جداست و انگیزه آنان را برای حرکت و اصلاح امور اجتماعی سلب کنند.

وی با بیان اینکه این هدف با ترویج اندیشه جدایی دین از سیاست دنبال شد، گفت: هرچند دشمنان تبلیغ می ‌کنند که دین و شریعت از سیاست و اداره امور جامعه جداست ولی با این حال در همه مقاطع، نقش علما و روحانیان نقشی مهم و تأثیرگذار بوده است.

رفیعی تاکید کرد: برای اینکه جامعه در مسیر خود جهت صحیحی داشته باشد و دچار انحراف نشود باید همواره کارشناسان دینی و مذهبی مسیر جامعه را تصحیح کنند و معارف صحیح را در دسترس اجتماع قرار دهند.

وی گفت: این مهم وظیفه روحانیت است که باید نظام ارزشی اسلام را به شکل صحیح به جهانیان عرضه کند چراکه نظام اقتصادی، حکومتی، سیاسی و بین ‌المللی اسلام و سایر بخش‌های معارف اسلامی را فرا می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات