اجلاسیه سراسری نماز با عنوان «نماز و مدرسه»، چهارشنبه، ۲۷ آذرماه در سالن استاد شهید مرتضی مطهری(ره) شهرستان کوهبنان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۸۶۵۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه نماز در کوهبنان با حضور مسئولین اجرایی و قضایی ، فرماندهان نظامی و انتظامی در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد .

در ابتدای این نشست حجت الاسلام عباس جعفری گفت: لقمان حکیم به فرزندش توصیه می کرد که از دنیا به اندازه نیاز استفاده کن‌ تا می توانی تلاش کن که دنیا را رها نکنی به گونه ای به آن نچسبی که آخرت خود را از دست بدهی.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه اجلاسیه سراسری نماز در شهرستان با پیگیری آموزش و پرورش کوهبنان برگزار می شود .

امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: ادا و اقامه ی نماز در ادارات و مدارس ، دانشگاه ها جز وظایف اصلی مسئولین است .

در ادامه حسین سالاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دستغیب گفت: بایستی در تمام ادارات نماز جماعت برگزار گردد چرا که جز وظایف شرعی است لذا ساعتی برای اقامه نماز در ادارات در نظر گرفته شده است.

فرماندار کوهبنان تاکید کرد: فضای نمازخانه ادارات باید مناسب و تزئین شده باشد و همه ادارات باید در راستای برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان تلاش کنند .

در ادامه سید محمد رضا حسینی بیان داشت: اجلاسیه سراسری نماز در شهرستان کوهبنان با همکاری‌ تمامی ادارات به بهترین نحو برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش کوهبنان گفت: نماز جماعت در اکثر مدارس با حضور ائمه جماعت روحانی و غیر روحانی برگزار می شود که در حال حاضر در ۱۵ مدرسه شهرستان از وجود ائمه جمعه و روحانیون بهره می بریم .

وی تصریح نمود: تلاش کردیم نسبت به ترغیب و تشویق دانش آموزان شرکت کننده در مراسم نماز جماعت مدارس به شیوه های مختلف بهره ببریم .

حسینی یادآور شد: اجلاسیه سراسری نماز چهارشنبه هفته آینده در سالن استاد شهید مرتضی مطهری برگزار خواهد شد .

وی بیان داشت: با عنایت امام جمعه شهرستان نماز وحدت در مدارس هم برگزار می شود که با برنامه ریزی این مهم هر پانزده روز یک بار در یکی از مدارس با حضور مسئولین اجرایی برگزار خواهد شد .

مدیر آموزش و پرورش کوهبنان ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ مدرسه شهرستان نمازخانه دارند که بعضا به صورت چند منظوره استفاده می شود.

وی خاطر نشان کرد: مناسبت های ملی و مذهبی به صورت مشارکتی به بهترین شکل ممکن در مدارس اجرا می شود برنامه های ملی و‌مذهبی از جمله ایام محرم و دهه فاطمیه و….. هم با تمام وجود در مدارس اجرا می شوند.

حسینی ابراز داشت : مسابقات قران و معارف اسلامی ، فرهنگی و هنری و ورزشی هم در مدارس با حضور دانش آموزان برگزار می شود .

در ادامه علی عسکری گفت: بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز با عنوان نماز و مدرسه در شهرستان برگزار خواهد شد که این‌مهم‌در راستای عملی کردن منویات مقام معظم رهبری است .

وی ادامه داد: در اکثر مدارس شهرستان نماز جماعت در اول وقت برگزار می شود و در تعدادی از مدارس هم این نماز در وقت دوم اقامه می گردد.

معاون‌پرورشی از مشخص‌نمودن زنگ‌نماز در برنامه مدارس خبر داد و افزود: حدود بیست دقیقه به برگزاری نماز جماعت در مدارس اختصاص داده شده که شاهد حضور همکاران فرهنگی و همکاری اولیا در برگزاری نماز جماعت هستیم .

وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی انجام‌شده دانش آموزان مدارس در طول سال در نماز جمعه و مساجد همجوار حضور پیدا می کنند.

عسکری بیان داشت: اسامی دانش آموزان قاری و‌موذن مدارس به دفتر امام جمعه شهرستان ارسال شده تا از وجود آنان در برگزاری نماز جمعه بهره ببریم .

وی یادآور شد: مسئولین اجرایی ، فرماندهان نظامی و انتظامی، یاوران نماز، خیرین مسجد ساز ، ائمه جمعه و جماعت و دانش آموزان نمونه مدارس، مربیان پرورشی و…. ، در اجلاسیه شرکت خواهند داشت.

معاون‌پرورشی آموزش و پرورش کوهبنان افزود: تجلیل از خادمان نماز جماعت مدارس هم باید در دستور کار قرار دارد که تاکنون تعدادی از دانش آموزان مدارس از این مهم بهره مند شده اند.

در ادامه روح الله ابراهیمی گفت: طرح تربیتی شهید بهنام‌محمدی در مدارس کوهبنان در حال اجراست که مسجد ، مدرسه و خانواده سه ضلع اصلی این طرح هستند .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان بیان داشت : در حال حاضر این طرح در سه مدرسه کوهبنان در حال برگزاری است که اجرای برنامه های فرهنگی ، هنری ، اردوها، یادواره شهدا و….در این طرح مدنظر است.

در ادامه مهدی پور اسلامی گفت: باید برای اقامه نماز جماعت در مدارس زنگ خاص در نظر گرفته شود مدیر و دبیران مدارس در نماز جماعت مدرسه شرکت کنند چون بهترین الگو برای دانش آموزان هستند .

دادستان کوهبنان تاکید کرد: به گونه برنامه ریزی شود تا در کنار نماز جماعت در مدارس پاسخ گویی به سوالات ، بحث های اخلاقی و….مطرح شود و از فعالین نماز جماعت با اهدای جوایز تجلیل شود .

وی خاطر نشان کرد: بایستی برنامه ریزی شود تا دانش آموزان در مساجد محله ی خود شرکت کنند تا هم با امام جماعت و هم با فضای مسجد محله خود آشنا شوند .

 

ارسال نظرات