مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: با بیان به این‌که تلاش ما برای تربیت جوانانی از جنس شهداست، گفت: ما به‌دنبال ساخت یک مکان ارزشمندی هستیم با عنوان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که جهان اجتماعی شایسته‌ای بسازد که جوانانش را از جنس شهدا تربیت خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۹۸۶۲۸
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد اظهارکرد: ما در آستانه چهلمین سال دفاع مقدس که همه‌جانبه در کالبد شکافی عناصر فرهنگی که در جهان اجتماعی دفاع مقدس به چشم می‌خورد قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان به این‌که تلاش ما برای تربیت جوانانی از جنس شهداست، گفت: ما به‌دنبال ساخت یک مکان ارزشمندی هستیم با عنوان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که جهان اجتماعی شایسته‌ای بسازد که جوانانش را از جنس شهدا تربیت خواهد کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به ارائه چهل شاخص از کنش‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به میمنت این‌که در آستانه چهلمین سال دفاع مقدس هستیم، تاکید کرد: این چهل شاخص فضای جبهه‌های حق علیه باطل را معطر کرده بود و عناصر اصلی فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی افزود: این شاخص‌های چهل‌گانه را می‌توان در ۹ عنصر اصلی فرهنگی شامل خودباوری، انسان شناختی، هستی شناختی، ارزش‌های الهی، هنجارهای دینی، فقه‌محوری، اخلاق‌محوری، تقدس‌گرایی و معنویت‌گرایی خلاصه کرد.

ناصرپور با بیان این‌که تلاش ما برای تربیت جوانانی از جنس شهداست که جهان انقلابی شایسته‌ای را بسازیم، گفت: امروز آرزوی فرزندان رهبر معظم انقلاب اسلامی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بازنگری، بازسازی روحی و معنوی و هویت‌سازی اقشار و نسل‌های متمادی انقلاب اسلامی با این شاخص‌های گرانبهاست. اگر این شاخص‌ها در جامعه اسلامی متجلی شود به یقین ما از مرحله دولت‌سازی اسلامی عبور خواهیم کرد، اما در تحلیل وضعیت موجود به‌ویژه در حلقه مدیریتی کشور، فاصله تا رسیدن به این آرمان زیاد است.

انتهای پیام

ارسال نظرات