روایتی از اکران فیلم منطقه پرواز ممنوع در سبزوار:
این روز‌ها شور و شوق عجیبی در بین گروه سنی نوجوان برای رفتن به سینما دیده می‌شود و دلیل آن نیز توجه سازندگان فیلم "منطقه پرواز ممنوع "به این قشر از جامعه است که تا کنون دور از نظر مانده بودند و حالا که فیلمی ساخته شده که قهرمانان ان نوجوانانی از این خطه هستند سبب شده است تا شور حضور برای دیدن این فیلم در بین نوجوانان دو چندان شود.
کد خبر: ۹۱۹۸۶۲۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ این روز‌ها شور و شوق عجیبی در بین گروه سنی نوجوان برای رفتن به سینما دیده می‌شود و دلیل آن نیز توجه سازندگان فیلم "منطقه پرواز ممنوع "به این قشر از جامعه است که تا کنون دور از نظر مانده بودند و حالا که فیلمی ساخته شده که قهرمانان ان نوجوانانی از این خطه هستند سبب شده است تا شور حضور برای دیدن این فیلم در بین نوجوانان دو چندان شود.

نوجوانانی که با تکیه بر توان خود اقداماتی را رقم می‌زنند که که خود باوری را در دل هر ایرانی زنده می‌کند.

«منطقه پرواز ممنوع» فیلمی بود که چندوقت بود منتظر رسیدنش به سبزوار و شروع اکران عمومیش بودیم حالا با آمدن آن به سبزوار در یکی از روز‌ها به میان تماشاچیان این فیلم رفتیم تا بعد از تماشای آن نظرشان را در خصوص این فیلم و داستان آن جویا شویم.

با مادری که فرزند خودش را برای دیدن این فیلم به سینما اورده بود هم کلام شدیم این مادر که از دیدن این فیلم راضی به نظر می‌رسید این طور بیان کرد: کم پیش میاد توقع بالایی از کتاب یا فیلمی داشته باشم و تصورات پیش پرداخته‌ای که در ذهنم بافته باشم براش در حقیقت اتفاق بیفتد، اما این بار اینطور نشد و خندان از سینما برگشتیم.

این مادر ادامه داد:من نه منتقد فیلم هستم و نه سواد رسانه دارم فقط می‌دونم که ذهن پر از هیجان پسر نوجوانم به همچین قصه‌هایی که از دل جامعه خودمان بیرون بیاید نیازمند است تا خود باوری را در دلش زنده کرده ونگاه با اعتمادی به خودش و اطرافش داشته باشد.

وی، اما در خصوص کمبود این طور فیلم نامه‌ها داستان‌ها و عدم توجه به قشر نوجوان ادامه داد:کمبود سینمای مخصوص کودک و نوجوون در کشور و نبود الگو‌های اجتماعی قابل دسترسی و واقعیت پذیر در بطن زندگی جاری و عادی بچه‌های ما مشکلی است که متاسفانه بسیار مشهود است.

این مادر دغدغه‌مند ادامه داد:برای من، شهدای مدافع حرم، مدافع وطن، آتشنشانان بولد شده بعد از قضیه پلاسکو، پلیس‌ها و... الگو‌های فردی و اجتماعی هستند که همگی درسنین بالای ۱۸ سال دسته بندی شده اند در تمام مدت دیدن این فیلم تو ذهنم میگذشت که پسرم از شخصیت محمدمهدی چه درسی میگیره، روح الله براش چه پیامایی داره، نصیر چجوری تو ذهنش ماندگار خواهد شد.

علی یکی از نوجوان‌هایی بود که به تماشای این فیلم در سینما مردم سبزوار نشسته بود و تجربه خود را اینطور بیان کرد:قسمت‌هایی که رابطه‌ی خوب مصطفی و پسرش رو می‌دیدم، لذت می‌بردم از تاثیری که یه پدر آگاه می‌تونه روی بچه ش. داشته باشد.

این نوجوان دهه هشتادی ادامه داد:گرمی احساسات خانواده‌ی مصطفی رو حس کردم و طعم طمع و حرص را همچنین و تفاوت نگاه آدم‌ها به دنیا و دیدشون نسبت به آدم‌ها رو خیلی قشنگ قاب کرده بودند.

پدر خانواده دیگر که همراه با اعضای خانواده خود به دیدن این فیلم آمده بود با اشاره به داستان فیلم منطقه پرواز ممنوع اشاره وتاکید کرد:در این داستان دشمن شناسی، که حلقه‌ی مفقوده‌ی تربیت نسل انقلابیه و کلی علامت سوال که در فضای جوگیری پسا فیلم تازه جوونه میزند ماهرانه لابلای هیجان و ترس جا داده شده بود.

این پدر در ادامه صحبت هایش در خصوص ویژگی‌های این فیلم اینطور بیان کرد: نوجوانی دوره‌ی طلایی بلوغ فکر و تخیله انرژی‌ها است و چه بهتر که انرژی درحال فوران این دوره با واقعیت نگری پرورش پیدا کنه و ایده آل گرایی فیلم‌های نامناسب برای این سن، اعتماد به نفس رو برای پا گذاشتن تو انتخاب‌های متفاوت از بین نبرد.

نکته مهمی که بسیاری از تماشاچیان این فیلم پس از خروج از سینما با خود همراه داشتند این بود که علی رغم عنوان این فیلم پرواز در اینجا ممنوع نبوده و هرکس با تکیه بر توان خود می‌تواند در آسمان علم و اندیشه و هنر به پرواز در آید و راهگشای حل بسیاری از مشکلات جامعه و کشور خود باشد و به نوعی پرواز در اینجا ممنوع نیست.

البته اکران این فیلم در سبزوار نکات قابل توجه دیگری هم در بین داشت که از جمله آن می‌توان به نذر فرهنگی خرید بلیط‌های این فیلم توسط مردم و دعوت از ۷ هزار نوجوان و خانواده‌های آن‌ها از مناطق حاشیه شهر برای دیدن این فیلم اشاره کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها