سردار محمد نبی رودکی در مراسم یادواره سرداران و ۶۷۰ شهید والامقام شهرستان دشتستان، با بیان اینکه شهادت والاترین توفیقی است که نصیب شهدا شده، گفت: همه ملت ایران زندگی مادی و معنوی خود را مدیون خون شهدا و ایثار جانبازان انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۹۱۹۸۶۰۵
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، فرمانده لشکر ۱۹ فجر دوران دفاع مقدس، اطاعت محض از ولایت فقیه و استکبارستیزی را در رأس وصایای شهدا دانست و بیان کرد: خانواده شهدا فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آن‌ها نیاز داشت درراه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی‌پایان در نزد خدای متعال خواهد داشت.
انتقال فرهنگ شهید و شهادت به نسل جوان، از اهداف یادواره‌ها باشد
این مقام مسئول بااشاره به آزمون سختی که شهدا از آن سربلند بیرون آمدند، گفت: کار سخت و سنگین را شهدا انجام دادند و هرکسی از این آزمون موفق و سربلند نمی‌شود، اکنون ما باید هر کاری که انجام می‌دهیم همه برای رضایت خدا، تقویت نظام کشور و خشنودی ارواح طیبه شهداء باشد.
وی درباره انتظارات شهدا از مردم و مسئولین گفت: از برجسته‌ترین انتظارات شهداء، تبعیت از رهبری، انسجام و همدلی و پای انقلاب و ارزش‌های نظام ایستادن و اخلاص داشتن است.
رودکی تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از اساسی‌ترین و پررونق‌ترین ابزار‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که مسئولین باید در برگزاری این یادواره‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.
وی گفت: راه شهداء و فرهنگ شهادت باید ادامه پیدا کند چرا که خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران افراد برگزیده و خاص خداوند هستند و همگی باید جهت ترویج این فرهنگ تلاش کنیم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران، مایه استقلال، آبرو و امنیت کشور ما هستند و امروز ما مدیون ایثارگری آنان
هستیم.
سردار محمدنبی رودکی با بیان اینکه در یادواره‌های شهدا جوانان و نوجوانان حضور خوبی دارند، گفت: مسئولین امر، این حضور را با برنامه‌های مختلف جذاب‌تر کنند تا افزایش چشمگیری داشته باشیم.
فرمانده لشکر ۱۹ فجر یادآور شد: هدف از برگزاری یادواره شهدا، انتقال فرهنگ شهید و شهادت به نسل جوان و نوجوان و ادامه راه شهیدان است.
وی با اشاره به اینکه یادواره‌های شهدا، تجدید میثاق با شهدا است، تصریح کرد: یادواره شهدا، توجه جوان را به هویت خودش جلب میکند و ما را از خواب غفلت بیدار می‌کند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا بهترین الگو برای جامعه به خصوص نسل جوان هستند گفت: یکی از راه‌های معرفی شهدا به نسل جوان و آشنایی آنان با سیره و راه زندگی شهیدان، برگزاری مراسم یادواره‌های شهدا است. سردار سپاه اسلام درپایان یادآور شد: شهیدان به ما درس از خودگذشتگی، فداکاری و حراست از اسلام و انقلاب آموختند و باید قدردان آن‌ها در همه حال باشیم.
رونمایی از چندین عنوان کتاب، خیرمقدم و گزارش دبیر ستاد یادواره جناب سرهنگ غلامپور، اجرای زیبای گروه رزم نوازان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر، گروه سرود، تشییع نمادین، گروه حاملان قرآن و اجرای زیبای مجری توانمند صدا و سیما آقای حسین دهقان و مداحی برادر پولاد، از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها