مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات فنی، تجربی و کاربردی سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری هرمزگان در راستای افزایش اثربخشی پژوهش و تحقیقات دردانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۹۸۵۹۶
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در این مراسم با تاکید بر حرکت جدی دانشگاهها در راستای منویات مقام معظم رهبری در کشور گفت: جهاد علمی و تولید علم در دانشگاهها و مراکز علمی باید منتج به حل مشکلات و مسائل کشورشود.

اباذر سالاری با بیان اینکه علم باید در خدمت مردم و جامعه قرار گیرد افزود: نگاه علمی و فناورانه به حل مسائل و گام برداشتن در مسیر پیشرفت جامعه با تبدیل کردن تهدید ها به فرصت ها از وظایف اصلی نخبگان علمی در کشوراست.

وی اضافه کرد: امروز نخبگان علمی دانشگاهها باید با روحیه بسیجی و جهاد علمی بتوانند با نگاه سازندگی خود کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهند و دشمن را در جنگ اقتصادی با شکست مواجه سازند.

این مسئول پیدا کردن راه عملی مناسب برای مشکلات و ارائه راهکارهای اثربخش در جهت رضایتمندی مردم خواستار شد و افزود: ماموریت بسیج خدمت گزاری به مردمی است که در شرایط سخت پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند و با سر دادن شعار ظلم ستیزی دشمنان را با یاس و ناامیدی همراه ساخته اند.

در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: دانشگاه با همکاری بسیج علمی استان به دنبال این است تا با فعال نمودن کارگروهها در حوزه های مختلف بتواند با استفاده از نخبگان علمی ، پتانسیل های استان را در جهت تولید ، اشتغالزایی ورفع مشکلات مردم به کار گیرد.

احسان کامرانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی همانند بسیج برخواسته از نیاز مردم است عنوان کرد: هدف دانشگاه آزاد اسلامی این است تا با بکارگیری ظرفیت های توانمند خود در جهت تولید علم و ایجاد فرصت های شغلی بتواند نیاز مردم را تامین سازد.

رئیس بسیج اساتید هرمزگان اظهار کرد:کمک به تولید در جهت نیاز کشور و جلوگیری از واردات ارز، افزایش اثر بخشی پژوهش و تحقیقات ، کاربری نمودن هر چه بیشتر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و تهیه و تدوین نظام مسائل در حوزه تخصصی از اهداف این مرکز در دانشگاه آزاد اسلامی است.

در پایان این مراسم فرمانده بسیج امام سجاد (ع) هرمزگان طی احکام جداگانه ای آقایان احسان کامرانی ، محمد صادقی ، حسین پرورش ، علیرضا سالارزاده به ترتیب به عنوان کارگروه های تخصصی درحوزه های دریا ، حقوق ، محیط زیست ، آب و کشاورزی و همچنین سرکار خانم سمیه رستگار در کارگروه بانوان منصوب و معرفی کرد.

ارسال نظرات