دکتر عالی: با پیگیری های مجدانه دکتر رعیتی فرد، بسیج کارگران و کارخانجات عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ها شده است که مشکلات بسیاری را رفع نموده.
کد خبر: ۹۱۹۸۴۶۷
|
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، صبح امروز اجلاسیه هیأت های اندیشه ورز بسیج کارگران و کارخانجات کشور با هدف تبادل تجربیات هیأت های اندیشه ورز بسیج کارگران و کارخانجات کشور در برنامه ریزی و اقدامات بسیج و تعیین خط مشی های آتی بسیج در راستای کمک به رفع موانع تولید مراکز تولیدی و کارخانجات در شهر بوشهر آغاز شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این نکته که بر اساس تحلیل هایی که دشمنان انقلاب اسلامی در سال گذشته با استفاده از چشم اندازهای تحریم ها و جنگ اقتصادی درباره کشور ما داشتند بر این باور بودند که اقتصاد ما در سال 1398 زمین گیر می شود، گفت: بر اساس آمارهای رسمی در هفت ماهه سال 98 در تولید صد قلم کالای استراتژیک در کشور نسبت به سال گذشته شاهد هفت درصد رشد بوده ایم. در صادرات از نظر وزنی حدود 17 درصد افزایش و از نظر ارزش با توجه به شرایط اقتصادی متاسفانه حدود 11 درصد کاهش داشته ایم.

عالی به چند نمونه از مواردی که در آن شاهد رشد بودیم، اشاره و گفت: سال گذشته آلومینیوم المهدی اعلام کرد که تا دو هفته دیگر هیچ مواد اولیه ای جهت تولید ندارد، اما اکنون برای تامین آلومینیوم با هیچ مشکلی روبرو نیستیم و میزان ذخیره پودر آلومینیوم برای تولید شمش آلومینیوم از متوسط پنج سال گذشته بیشتر است، این اتفاق در حالی رخ داده که در این زمینه صد در صد تحریم هستیم.

معاون وزیر صمت طرح نهضت ساخت داخل را یکی از مهمترین طرح های این سازمان عنوان کرد و افزود: از اردیبهشت امسال با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین راستا تاکنون قرارداد داخلی سازی قطعات، لوازم و تجهیزات مصرفی صنعت خودرو به ارزش 275 میلیون یورو منعقد شده است که البته مجموع هدف گذاری ما در صنعت خودرو در مجموع به ارزش 4/1 (یک و چهار دهم) میلیارد یورو است.

وی افزود: بر اساس این نهضت، 10 میلیارد دلار از واردات کشور داخلی سازی خواهد شد که البته تمام مراحل و فرآیند این کار مطالعه و مشخص شده است.

دکتر عالی اذعان داشت: تغییر قواعد، ابزار و شیوه های رفتاری عواملی هستند که ما با تداوم آن ها  باید بتوانیم در جنگ اقتصادی سرافراز بیرون بیاییم.

ایشان در ادامه افزود: سازمان یسیج کارگران و کارخانجات کشور با پیگیری های متعدد که حدود دو سال و نیم به طول انجامید سبب شد تا متن قانون تسهیل فضای کسب و کار نهایی بشود  و با پیگیری های مجدانه دکتر رعیتی فرد، بسیج کارگران و کارخانجات عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ها شده است که مشکلات بسیاری را رفع نموده.

دکتر عالی در پایان گفت: انشا الله با تفکر بسیجی و پایبندی عملی به آن تمام مشکلات و مسائل در این برهه از زمان به لطف الهی و با سربلندی و سرافرازی حل خواهد شد.

شایان ذکر است در این مراسم سردارعلی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر، دکتر عالی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران ادارات کل کار استان ها، فرماندهان حوزه ها و مسئولین بسیج کارگران و کارخانجات استان ها، مسئولان هیأت های اندیشه ورز کشور و استان ها، مدیران و نخبگان کارخانجات و مراکز کار و تولید، نمایندگان مجلس و نمایندگان کارگران و کارفرمایان نیز حضور دارند.

انتهای پیام/

عکسها : 
 
ارسال نظرات