مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از تصویب ۹ طرح ضربتی برای افزایش توان رقابتی بانک خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۸۴۳۸
|
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن در همایش مدیران ارشد بانک اعلام کرد: اخیراً با توجه به شرایط اقتصادی از همه مدیران بانک مسکن در استانهای سراسر کشور خواستیم پیشنهادهای خود را برای طرحها و اقدامات جدید و قابل اجرا جهت افزایش توان رقابتی بانک مسکن و همچنین توانمندسازی بانک برای تامین مالی بیشتر بخش مسکن و ساختمان به ستاد مرکزی بانک مسکن ارایه کنند.

مرادی با بیان اینکه این فراخوان مورد استقبال گسترده مدیران شعب استانی بانک مسکن قرار گرفت افزود: 100 نوع پیشنهاد از مدیران استانی دریافت کردیم که 73 مورد از آنها را قابل بررسی و اقدام تشخیص دادیم. در نهایت 34 پیشنهاد انتخاب شد که 25 مورد از آنها که بیشتر حالت توصیه ای داشت جهت اقدام به ادارات ابلاغ شد. 9 اقدام باقیمانده که قابلیت ارزش آفرینی داشتند در قالب برنامه عملیاتی جهت اقدام در ایام باقیمانده سال در دستور کار ادارات مرکزی قرار گرفت.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با اشاره به اینکه پنج استراتژی در اجرای این 9 طرح ضربتی مدنظر است گفت: با اجرای این طرح ها مسیر استفاده بیشتر مشتریان بانک مسکن از خدمات و محصولات بانک فراهم می شود، کاربرد جدید برای محصولات بانک تعریف خواهد شد، مشتریان بیشتری جذب محصولات می شوند، بهره وری در مجموعه بانک ارتقا پیدا می کند و در نهایت وصول مطالبات بانک تقویت خواهد شد.

مرادی 9 طرح ضربتی بانک مسکن را توسعه و تسری عملکرد حساب‌های امانی به سایر خدمات، ایفای نقش عاملیت مسکن از طریق طرح پیش‌فروش تضمینی مسکن، برقراری امکان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، افزایش سقف مبلغ تسهیلات جعاله، طراحی پکیج مدیریت منابع مدیران شرکت‌ها (مدیریت دارایی، مدیریت فعالیت‌های جاری و...)، استفاده از direct debit جهت امکان برداشت اقساط از حساب مشتریان نزد سایر بانک‌ها، تکمیل و بهره‌برداری از نرم‌افزار سیستمی اعطای تسهیلات مرابحه عام و کارت اعتباری، تکمیل و بهره‌برداری از نرم‌افزار گشایش اعتبار اسنادی ریالی و جابجایی کیوسک‌های کم‌بازده عنوان کرد.

مرادی در ادامه سخنان خود به اثر رکود بخش مسکن بر روند پرداخت تسهیلات در بانک اشاره کرد و گفت: افت معاملات خرید مسکن در تهران و دیگر شهرها از یک سو و افزایش قیمت مسکن از سوی دیگر سبب کاهش تقاضای دریافت تسهیلات خرید شده است. وی افزود: در نیمه اول امسال بیش از 9 هزار و 900 میلیارد تومان انواع تسهیلات توسط بانک مسکن به حوزه های مختلف بخش مسکن شامل تسهیلات مشارکت در ساخت، تسهیلات خرید، تسهیلات جعاله و ... پرداخت شد. اما به دلیل کاهش تقاضا، تعداد تسهیلات پرداختی 9 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 97 کاهش داشته است. مرادی همچنین درباره عملکرد صندوق پس انداز مسکن یکم نیز گفت: روند پرداخت تسهیلات از این صندوق نیز بخاطر شرایط بازار مسکن کاهشی است. اما در شهرهای کوچک، اوضاع نسبت به تهران و شهرهای بزرگ بهتر است.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن تاکید کرد: در بازار مسکن، حجم معاملات خرید و فروش آپارتمان در تهران طی نیمه اول امسال 57 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 97 کاهش پیدا کرد در حالی که متوسط قیمت مسکن در این شهر 88 درصد افزایش یافت و به مترمربعی 12 میلیون و 700 هزار تومان رسید. این وضعیت اثر کاهنده بر روند استفاده از تسهیلات مسکن گذاشته است.

 
ارسال نظرات