سفیر اتریش در ایران به منظور بررسی ارتقای راهکار‌های همکاری بین ۲ کشور با شهردار شهر سنندج دیدار کرد.
کد خبر: ۹۱۹۸۴۰۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  «اشتفان شلتس» سفیر اتریش در ایران صبح امروزچهارشنبه با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج در این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

اشتفان شولتس در دیدار با شهردار سنندج گفت: هدف ما از سفر به استان‌ها و شهر‌های مختلف ایران شناسایی و تعریف حوزه‌های مختلف کاری است.

او با اشاره به اینکه استان کردستان به ویژه شهر سنندج از ۲ جنبه برای ما جالب توجه است، گفت: از نظر توپوگرافی کردستان شباهت زیادی به اتریش دارد و می‌توان گفت: علاوه بر این شباهت سنندج و اتریش ۲ ابر قدرت موسیقی هستند.

سفیر اتریش در ایران افزود: دولت اتریش علاقه زیادی در حفظ و استمرار قرارداد برجام دارد و باید تلاش کنیم که منافع اقتصادی که وعده داده شده محقق شود.

شولتس یادآور شد: کشور ما ۲ راه در پیش دارد از آنجا که عضو اتحادیه اروپا است سعی می‌شود در تمام اقدامات از اعضای این اتحادیه پیروی کنیم و می‌خواهیم با ایفای سهم خود همکاری با ایران را شکل دهیم.

سفیر اتریش در ایران گفت: شرکت‌ها و بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی اتریش از شرایط موجود و اینکه دیپلماسی و سیاست نتوانسته شرایط همکاری را بین این ۲ کشور را فراهم کند، ناراضی هستند.

او با بیان اینکه بر همین اساس می‌خواهیم راهبرد همکاری با استان‌ها و شهر‌های مختلف ایران را تعریف کنیم گفت: در ۹ حوزه مختلف شراکت‌های موردی را با ایران شکل دادیم و با وجود کمبود کانال‌های امن نقل و انتقال مالی می‌خواهیم بر آموزش و تقویت ظرفیت‌ها تمرکز کنیم.

شهردار سنندج نیز در این دیدار با اشاره به آداب و رسوم خاص مناطق کُردنشین گفت:اخیراً سنندج در شبکه شهر‌های خلاق موسیقی به‌عنوان شهر خلاق موسیقی به ثبت رسیده است.

حشمت‌الله صیدی با بیان اینکه در تلاشیم که سنندج به پایتخت نوروز ایران تبدیل شود، گفت: سنندج به پایتخت موسیقی جهان شهرت دارد و در دو سال گذشته نوروز‌های متفاوت در سطح این شهر برگزار شد.

او با اعلام آمادگی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین سنندج و وین، گفت: سنندج آمادگی جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف فرهنگی از جمله رویداد‌های فرهنگی، تالار‌های موسیقی، احداث تلکابین و پسماند زباله را دارد.

صیدی گفت: ما از هر نوع تبادلات فرهنگی بین سنندج و وین در بخش جشنواره‌های فرهنگی استقبال می‌کنیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات