معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: کتاب های فصل بسیج در زمستان معرفی شد وعلاقه مندان می توانند این کتب را مطالعه کنند.
کد خبر: ۹۱۹۸۳۸۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

مسعود رمرودی در گفتگو با خبرنگاربسیج با بیان اینکه اهمیت مطالعه ،کتاب و علم آموزی و ترویج علم از سفارشات مهم دین است که در قرآن کریم و احادیث نبوی و ائمه اطهار علیهم السلام بسیار مورد توجه قرار گرفته است ،اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی ،معاونت فرهنگی سپاه در هر فصل کتاب هایی را به جامعه و اقشار مختلف بسیج معرفی می کند.

وی با اشاره به اینکه هدف از معرفی این کتاب ها ترویج فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه در بین بسیجیان و آحاد مردم است،تصریح کرد:تعمیق و ترویج فرهنگ ایثار،شهادت ،دفاع مقدس و مقاومت در جامعه،آشنایی نسل جوان با ادبیات پایداری و مقاومت،تبلیغ و ترویج برخی کتب ارزشی با تمام ظرفیت های بسیج در جامعه برای جریان سازی،معرفی الگوهای جذاب ارزشی  به جای سرگرمی های کاذب و زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی و حفظ آثار آن ها از دیگر اهداف معرفی ومطالعه این کتاب ها می باشد.

 وی با بیان اینکه در این راستا در فصل زمستان دو کتاب با عناوین مختلف معرفی شده است، ادامه داد: کتاب «بچه های مَمّد گره» به بیان خاطرات دیده بانی گردان های ادوات و توپخانه لشکر 32 انصارالحسین(ع) استان همدان می پردازد که توسط حمید حسام نگارش شده و توسط انتشارات فاتحان به چاپ رسیده است. عباس نوریان مسئول واحد دیده بانی گردان ادوات لشکر 32 انصارالحسین(ع) هم مقدمه ای کوتاه برای این خاطرات نوشته است.

وی خاطرنشان کرد:کتاب «تمنای بی خزان»روایت های زهرا سلیمانی زاده از رزمنده مدافع حرم شهیدمهدی حسینی به قلم شیرین زارع پور می باشد.

رمرودی ادامه داد: مطالعه زندگی این شهید بزرگوار و شجاعت و غیرت دینی ایشان و صبر و استقامت خانواده وی می تواند الگوی ویژه و جذابی برای مخاطبان به ویژه جوانان  باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: امیدواریم با معرفی و ترویج و تبیین این کتاب ها بتوانیم ادای دینی به محضر شهدای مدافع حریم اهل بیت عصمت و طهارت داشته و گامی کوچک در راستای ارتقای فرهنگ کتاب وکتابخوانی و ترویج فرهنگ اصیل دینی و معرفتی اسلام ناب داشته باشیم.

 

ارسال نظرات