ساخت ۹مدرسه استثنایی در هرمزگان با مشارکت خیران

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: ۹ مدرسه استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با مشارکت وکمک خیران در استان ساخته می شود.
کد خبر: ۹۱۹۸۲۵۸
|
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، موسی دادی زاده سرخایی،  درنشست خیران مدرسه ساز مدارس استثنایی هرمزگان اظهار داشت: خیران تاکنون ۶ مدرسه استثنایی در استان احداث کرده و ۳ مدرسه دیگر نیز  درحال ساخت است.
وی بیان داشت: هم اکنون ۲ مدرسه استثنایی نیز در کمیته برنامه ریزی استان هرمزگان به تصویب رسیده است.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: ۲ مدرسه با جمعیت ۵۰ دانش آموز با نیازهای ویژه و ۹ مدرسه نیز با جمعیت ۲۰ تا ۲۵ نفر در استان تخریبی هستند.

هرمزگان در تصمیم های کلان تعلیم و تربیت دیده شود
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: این استان به تناسب پراکندگی روستاها و جزایر، سخت گذر بودن مسیر، تراکم جمعیت، امکانات موجود وشرایط ویژه آب وهوایی باید نگاه متفاوتی نسبت به استان های دیگر باید درتصمیم های کلان تعلیم وتربیت درنظر گرفته شود.  
دادی زاده یادآورشد: از ۱۷ جزیره کشور تعداد ۱۴ جزیره در استان هرمزگان واقع شده که ۱۱ جزیره مسکونی هستند.
وی ادامه داد: پراکنندگی روستاها و سخت بودن جاده های روستایی به گونه ای است که پراکنندگی جمعیت دانش آموزی در شرق هرمزگان به چهار نفر در هر کیلومتر مربع می رسد.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان ادامه داد: با فراگیر شدن سنجش دانش آموزان بدو ورود به مدرسه در روستا ها و امکان شناخت بیشتر آنها، تعداددانش آموزان نیازمند به تعلیم وتربیت با نیازهای ویژه بیشتر شده که به علت بعد مسافت دراین استان، مشکلاتی را بوجود آورده است.
دادی زاده گفت: دراستان هرمزگان ویژگی های خاصی وجود دارد که کمتر منطقه ای در کشور با این ویژگی ها مواجه هستند. 

ارسال نظرات