مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: این اداره کل با ارایه تسهیلات و تشکیل تعاونی از ساخت پهپادهای غیرنظامی در راستای ایجاد اشتغال و کمک به تولید داخلی کشور حمایت می کند.
کد خبر: ۹۱۹۸۲۵۶
|
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، هادی ابراهیمی، در بازدید از موسسه هوایی نوبند سبز خلیج فارس که در زمینه آموزش و ساخت انواع ریزپرنده های غیر نظامی و پهباد غیر نظامی در استان فعالیت دارد، اظهارداشت: با توجه به توان نیروی انسانی ماهر و باتجربه این موسسه و اجرای طرحهای جدید و اشتغال زا، این اداره کل در زمینه اختصاص تسهیلات برای توسعه و تجهیز این موسسه نهایت همکاری را خواهد داشت.

وی پیشنهاد کرد: این موسسه برای برخورداری از امکانات و تسهیلات بیشتر می تواند تعاونی تشکیل دهد و زمینه فعالیت خود را گستره تر کند.

مدیرعامل موسسه هوایی نوبند سبز خلیج فارس با بیان اینکه توانایی ساخت انواع پهپادهای غیرنظامی را در هرمزگان را داریم، گفت: این موسسه از سال 90 فعالیت خود را در حوزه هوایی با ورزشهای هوایی آغاز کرد و پس از آن به دنبال توسعه هوانوردی و ظرفیت‌ها و موقعیت جغرافیایی استان و علاقه جوانان منطقه به صنعت هوانوردی، به حوزه فناوری پهپادهای غیرنظامی ورود پیدا کرده و بعنوان اولین موسسه در حوزه ساماندهی پهبادهای غیرنظامی در کشور شروع بکار کرد.

 مصطفی رنجبر افزود: ابن موسسه در حوزه خدمات و آموزش پهبادهای غیرنظامی 388 نفر را آموزش داده که به صورت پایدار مشغول فعالیت اقتصادی در حوزه نقشه برداری و تصویربرداری هوایی و صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه نقشه برداری و تصویربرداری هوایی به خارج از کشور هستند.

وی با بیان اینکه پهبادها از کشور چین وارد کشور می شود و حدود هشت هزار کاربر پهپاد غیرنظامی نیز در کشور مشغول فعالیتهای اقتصادی هستند، اضافه کرد: تصمیم به تولید در دو کلاس پروازهای تفریحی که در حوزه آموزشی سنین 7 تا 15 سال  و  کاربردی در حوزه تصویربرداری و نقشه برداری است، گرفته شد که در حوزه کاربردی نیز پرنده ای به نام آنامیس با کاربردهای منابع طبیعی، محیط زیست و راهداری طراحی شد که ظرفیت عرضه آن را در استان و کشور داریم که انتظار می رود از  محصولات ما استقبال شود. 

مدیرعامل موسسه هوایی نوبند سبز خلیج فارس اظهارامیدواری کرد: با حمایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اختصاص تسهیلات، به زودی بزرگترین کارگاه تولید پهپادهای غیرنظامی را در منطقه جنوب شرق کشور با اشتغال بیش از یکهزار نفر راه اندازی خواهد شد که از این طریق تعداد کاربردهای پهپادهای غیرنظامی در سطح کشور را پوشش داده و بازار  را از واردات پهپاد و قطعات و تجهیزات چینی بی‌نیاز و از خارج شدن ارز از کشور جلوگیری می کنیم.

وی اضافه کرد: در صورت حمایت از این صنعت می‌توان یک اشتغال خانگی در حوزه ساخت پهپادهای غیر نظامی ایجاد کرد که هر شخصی در خانه‌اش بتواند پهپاد تولید کند، آموزش و ساخت انواع ریزپرنده های غیر نظامی و پهباد غیر نظامی، انجام خدمات تصویر برداری و نقشه برداری هوایی با پهباد، مجری طرح سازماندهی پهبادهای غیر نظامی در هرمزگان،  برگزاری دوره های قوانین و مقررات هوایی با پهباد غیرنظامی با اعطای گواهی معتبر کشور و فروش و تعمیر پهبادهای غیر نظامی همراه با ثبت پلاک از عمده فعالیتهای موسسه هوایی نوبند سبز خلیج فارس است.

ارسال نظرات