فرمانده انتظامی کوهبنان گفت : همگان باید در داشتن جامعه سالم و امن همکاری داشته باشند دهیاران باید با پلیس رابطه تنگاتنگی داشته باشند و با رصد آسیب های اجتماعی درصدد رفع آنان برآیند.
کد خبر: ۹۱۹۸۲۳۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ،   صمدالله ترابی  در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی کوهبنان گفت:عزت و اقتدار امروز ما بواسطه وجود ولایت و رهبری است که ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی است.

وی خاطر نشان کرد: طی چند هفته گذشته استکبار جهانی با کمک اشرار بدنبال فتنه ای جدید بودند در حالی که به بیت المال و اموال دولتی و خصوصی خساراتی وارد نمودند اما بواسطه وجود ولایت و رهبری همچنین بصیرت و معرفت مردم باز هم با شکست مواجه شدند..

فرمانده انتظامی کوهبنان بیان داشت: دشمنان با آموزش نیروها در صدد ضربه زدن به ایران اسلامی بود در حالی که مقام رهبری همواره بر آرامش و امنیت تاکید دارند.

وی خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا امنیت و آرامش ما لطمه نخورد در حالی که انقلاب اسلامی خدمات گسترده در مناطق روستایی ارائه نموده تا همگان از برکات انقلاب اسلامی بهره ببرند.

وی یادآور شد: امنیت امروز ما به برکت خون پاک شهیدانی است که با تمام وجود در برابر دشمنان و استکبار جهانی ایستادند در فتنه اخیر هم تعدادی از عزیزان در راستای امنیت به شهادت رسیدند که باید ادامه دهنده راه آنان باشیم .

ترابی بر همکاری و همدلی دهیاران تاکید کرد و افزود: تفاهم نامه ای بین دهیاران و پلیس منعقد شد که این مهم‌زمینه را برای امنیت بیشتر و بهتر در روستاها رقم خواهد زد .

وی تصریح نمود: همگان باید در داشتن جامعه سالم و امن همکاری داشته باشند دهیاران باید با پلیس رابطه تنگاتنگی داشته باشند و با رصد آسیب های اجتماعی درصدد رفع آنان برآیند.

فرمانده انتظامی کوهبنان افزود: دشمنان درصددند تا فرزندان این مرز و بوم‌را به سمت و سوی مصرف مواد مخدر صنعتی سوق دهند دهیاران باید هوشیاری و دقت نظر بیشتری داشته باشند تا توطئه های دشمنان نقش بر آب شود.

وی تاکید کرد: جا دارد که ورودی و خروجی روستاها مجهیز به دوربین باشند که این مهم در کاهش سرقت ها موثر است .

فرمانده انتظامی کوهبنان بیان داشت: جا دارد که از خدمات گشت رضویون شهرستان که با فرماندهی انتظامی کوهبنان در برقراری امنیت همکاری دارند تجلیل نماییم .

وی بر اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه جوانان ، اجرای برنامه های آموزشی با استفاده از وجود مشاورین ویژه خانوادها تاکید کرد.

ترابی افزود: دهیاران باید رفت و آمدهای مشکوک را رصد نمایند و از مسئولین مربوطه مطالبه گری کنند و از وجود مردم برای کاهش جرم ها و آسیب ها بهره ببرند.

وی بیان داشت: عملی نمودن فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تلاش برای رفع اختلافات بین گروه ها و افراد، فراهم‌نمودن بستر برای بهداشت روان خانواده های روستایی، همکاری با نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در اعیاد و مناسبت های ملی و مذهبی از جمله وظایف دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی است .

فرمانده انتظامی کوهبنان ادامه داد: دهیاران باید در دستگیری افراد مجرم با پلیس همکاری کنند چرا که این افراد بر نسل آینده ما اثر گذار هستند.

وی گفت: توجه به قوانین و مقررات با توجه به امکانات شوراها، استفاده از وجود معتمدین و ریش سفیدان برای حل و فصل مشکلات، ایجاد اشتغال برای جوانان در روستاها، شناسایی معتادین و معرفی به کمپ های ترک اعتیاد، معرفی افراد مشکل داربه مراکز مشاوره باید در دستور کار دهیاران باشد.

 

ارسال نظرات