خبرهای داغ:
رئیس مجلس شورای اسلامی ، واگذاری نیروگاه ها به بخش خصوصی و نهادهای غیر تخصصی بابت دیون دولتی را یک کار اشتباه وخلاف روح اصل 44 دانست .
کد خبر: ۹۱۹۸۲۰۸
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
واگذاری نیروگاه‌ها بابت دیون دولت اشتباه و خلاف اصل 44 است

به گزارش خبرگزاری  بسیج  از کرمانشاه، علی لاریجانی ظهر امروز در مراسم افتتاح واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو، اظهار داشت: حق این است که به شرکت‌های خوب در حوزه الکترونیک توجه شود و از این شرکت‌ها نیز انتظار می‌رود جهش‌های خوبی را در حوزه الکترونیک رقم بزنند.

وی رشد تولید برق را نشانه پویایی کشور دانست و گفت: در بخش‌های مختلف کشور در حال کار کردن هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، علت کم‌انگیزگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه برق را چرخش اقتصادی نامناسب و سود کم این حوزه عنوان کرد و افزود: کشور ما نیروهای انسانی پخته‌ای دارد و این بسیار مهم است.

وی ادامه داد: خیلی از کشورهای دنیا که نگاه ملی داشته‌اند و همه نهادها و جریان‌های سیاسی پایه یک فکر ملی ایستاده‌اند، توانسته‌اند خیلی از مشکلات اینچنینی را حل کنند و بهره‌اش به همه کشور رسیده است.

لاریجانی گفت: موضوعات ملی و تخصصی در کشور ما دستمایه کشمکش‌های سیاسی است، لذا فضا برای تحقق یک فکر ملی ایجاد نمی‌شود؛ همین به کشور آسیب می‌زند و سبب شده ما نتوانیم خیلی از مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور شاهد چرخه اقتصادی مطلوب نیستیم، یادآور شد: باید با هم‌افزایی تلاش کنیم تا از این گردنه که آمریکا ایجاد کرده عبور کنیم.

لاریجانی تصریح کرد: اصلاحات واقعی وقتی در اقتصاد رخ می‌دهد که همگرایی واقعی ایجاد شد و در این رابطه کمک به قشرهای پایین جامعه باید اصل باشد.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، اقتصاد بدون نفت و اقتصاد مقاومتی با چرخه‌های درست و متعارف اقتصادی تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در نشان دادن خدمات صورت گرفته، تأکید کرد: هیچکس نباید حرف‌های ناامیدکننده بزند.

لاریجانی تصریح کرد: دولت هرچه  در اصل نظر و افعال مقبولیت بیشتری داشته باشد همکاری مردم نیز بیشتر خواهد شد.

وی واگذاری نیروگاه‌ها به‌ بخش خصوصی و نهاد‌های غیرتخصصی‌ بابت دیون دولتی را یک کار اشتباه و خلاف روح  اصل 44 دانست و گفت: این کار باید اصلاح شود و از دولت کنونی می‌خواهیم این کار را انجام ندهد.

ارسال نظرات