رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: پرونده‌های جرائم انتخاباتی، خارج از نوبت رسیدگی می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۹۸۲۰۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
رئیس کل دادگستری استان در سومین نشست فوق العاده پیشگیری ورسیدگی به جرائم انتخاباتی دادگستری استان با اشاره به وظایف دادگستری استان در اجرای دستور العمل ریاست قوه قضائیه در خصوص برگزاری انتخابات، گفت: با توجه به قانون پیشگیری از وقوع جرم مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، وظیفه دستگاه قضایی تسریع در رسیدگی خارج از نوبت پرونده‌های جرائم انتخاباتی است.
نگین تاجی افزود: دستگاه قضایی استان با توجه به این قانون، اقدامات خود را در خصوص جرائم انتخاباتی، از ۶ ماه پیش شروع کرده و کار‌های خوبی انجام داده است.
وی در خصوص شرکت مدیران در نشست انتخاباتی هشدار داد و بیان کرد: مداخلات مدیران در انتخابات جرم محسوب می‌شود و به شدت با شخص مجرم برخورد می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همزمان با ثبت نام نامزدها، شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی وارد مرحله جدیدی شده است افزود: در رصد فضای مجازی عملاً مسائل متعددی از عناوین مجرمانه انتخاباتی مشاهده و کلیپ‌هایی هم در فضای مجازی و رسمی پخش شد، که در این خصوص تذکراتی نیز به نامزد‌های انتخابات داده ایم.
نگین تاجی گفت: تهیه و پخش هرگونه کلیپ، موشن گرافی و انیمیشن در فضای مجازی و رسانه‌ای تخلف بوده و برخورد قضایی با مسببین آن انجام می‌گیرد.
ارسال نظرات