خبرهای داغ:
دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: ۴۳۸ داوطلب برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان نام‌نویسی کردند.
کد خبر: ۹۱۹۸۱۶۹
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱

ثبت‌نام ۴۳۸ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ابوالقاسم الماسی با بیان اینکه ۴۳۸ داوطلب برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان نام‌نویسی کردند، بیان کرد: پیشتر شمار داوطلبان ۴۲۰ تن اعلام شده بود که با رفع نقص مدارک از سوی داوطلبان ۱۸ نفر نیز به این آمار افزوده شد.

وی اظهار داشت: بعد از پایان زمان نام نویسی داوطلبان نمایندگی در ۱۶ آذر، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی آغاز شده و به مدت ۱۰ روز تا ۲۶ آذر صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان اضافه کرد: جلسه بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی به صورت مشترک با حضور اعضای هیات اجرایی و نظارت صورت می‌گیرد اما اعضای هیات نظارت در فرایند بررسی صلاحیت اظهار نظری نمی‌کنند.

وی افزود: ملاک هیات اجرایی در بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس، مدارک و مستندات ارائه شده از سوی مراجع چهارگانه است.

الماسی با بیان اینکه دولت مجری قانون است اظهار داشت: یکی از شعارها و سیاست های اصلی دولت، وزارت کشور و استانداری عمل به مر قانون است بنابراین برگزاری انتخابات سالم، صیانت از حقوق داوطلبان و رای دهندگان و زمینه‌سازی برای حضور حداکثری در پای صندوق های اخذ رأی در دستور کار است.

وی تاکید کرد: اجازه نمی دهیم در بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی خارج از قانون تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات