خبرهای داغ:
مدیر عامل خبرگزاری بسیج:

سوق یافتن جامعه به ولنگاری به دلیل بی توجهی مسئولین به عفت بیان و هنر

سید حسین علوی اظهار کرد: بخشی از مسئولینی که متولی رعایت عفت بیان و کلام و هنر و شئون مختلفش هستند، خود این مسایل را رعایت نمی کنند و باعث شدند تا جامعه به سمت ولنگاری پیش رود.
کد خبر: ۹۱۹۸۰۵۳
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از برنامه «گفت و گوی اجتماعی» رادیو گفت و گو با موضوع حجاب، عفاف و کاهش آسیب های اجتماعی و با حضور دکتر بهشته صدوقی استاد دانشگاه و مبلغ معارف اسلامی و سید حسین علوی مدیرعامل خبرگزاری بسیج به روی آنتن رفت.

بهشته صدوقی با اشاره به اینکه حجاب در کشور علی رغم اینکه به عنوان چالش مطرح می شود، ولی باید گفت حجاب اخیرا در فرهنگ اسلامی ما ایجاد نشده بلکه ریشه در سالیان گذشته و فرهنگ و اعتقادات ما دارد.

وی متذکر شد: حجاب تنها در آموزه های اسلامی مطرح نیست بلکه در آموزه های زرتشت، یهودیت و مسیحیت و حتی ادیان دیگر نیز ریشه دارد.

استاد دانشگاه و مبلغ معارف اسلامی به بررسی مفهوم حجاب پرداخت و گفت: حجاب به عنوان پوشش و پرده ای است که پوشاننده عیب های انسان است.

وی حجاب را نشئت گرفته از جهان بینی که در دین اسلام است، بیان و تاکید کرد: نه تنها ما بلکه در تمامی ادیان الهی این مسئله در قالب خاصی وجود دارد. جهان بینی توحیدی حجاب را می طلبد چراکه حجاب مصونیت است و نه محدودیت.

صدوقی از حجاب به عنوان یک موضوع اجتماعی نام برد و در عین حال یادآور شد: در کشورهای غربی نیز ملاحظه می کنیم زنان یهودی با حجاب کامل در جامعه حاضر می شوند و این نشان از مصونیت است.

وی متذکر شد: رعایت حجاب فقط برای زنان نیست بلکه مردان نیز باید رعایت کنند.

استاد دانشگاه و مبلغ معارف اسلامی در خصوص تاثیرات حجاب و عفاف عنوان کرد: عفت ریشه عفاف است و در جامعه با عنوان پاکدامنی معرفی می شود. عفاف انسان را از انجام کارهای غیر اخلاقی باز می دارد.

در ادامه سید حسین علوی در رابطه با عفت کلام گفت: برخی از گناهان از ناحیه زبان ساطع می شوند و البته ممکن است این گناه توسط قلم و یا در فضای مجازی نیز منتشر شود و حتی تبدیل به فیلم و موسیقی شود. عفت بیان موضوعی است اعم از آن چیزی که ما با زبانمان می گوییم.

وی افزود: در این صورت اگر این دایره را گسترده تر ببینیم متوجه می شویم اگر ما مقاله ای می نویسیم و در آن افترایی می زنیم اگر دروغی می گوییم و یا اشاعه فحشا می کنیم و یا از اشاعه فحشا حمایت می کنیم و یا به فیلم یا تئاتر و یا موسیقی مجوز می دهیم که شئون اسلامی را لگدمال می کند، در واقع عفت کلام را رعایت نکرده ایم.

وی با اشاره به شرایط جامعه که به تعبیر مقام معظم رهبری دوره ولنگاری فرهنگی است، اظهار کرد: بخشی از مسئولینی که متولی رعایت همین عفت بیان و کلام و هنر و شئون مختلفش هستند خود این مسایل را رعایت نمی کنند و باعث شدند تا جامعه به سمت ولنگاری رفته است.

مدیر عامل خبرگزاری بسیج با اشاره به ترویج موسیقی هایی که با عفت کلام در جامعه تناقض دارد، متذکر شد: اصل موسیقی نجس نیست ولی وقتی مسئولی مطرح می کند که موسیقی بد و خوب ندارد این خودش اشاعه فحشا است.

علوی افزود: بسیاری از هنرمندان فقط یا صدای خوبی دارند و یا حتی صدای آنچنانی هم ندارند و فقط به برکت موسیقی تبدیل به خواننده شده اند اما باید گفت ضرورتا خواننده سواد موسیقی لازم را ندارد و فقط به عنوان جذب مخاطب خوانندگی می کند و اینجا باید نظارت لازم را داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار