نماز جماعت ظهر و عصر دانش‌آموزان هنرستان بانو امین به امامت امام جمعه محلات در نمازخانه آموزشگاه اقامه شد.
کد خبر: ۹۱۹۸۰۱۵
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه شهر محلات با اشاره به ملاک‌های برتری انسان‌ها در قرآن کریم گفت: خداوند متعال در آیه ۱۱ سوره مجادله می‌فرماید:" یرفع الله الذین آمنوا منکم والذین أوتوا العلم درجات إستماع" به این معنی که خداوند کسانی را که علم و دانش کسب می‌کنند چندین درجه بالا می‌برد و ملاک علم در اینجا علمی است که برای بشر کاربردی باشد.

حجت‌الاسلام ربانی افزود: خداوند در سوره نساء دومین ملاک برتری انسان‌ها را مجاهدت می‌داند و می‌فرماید: پروردگار، مجاهدین را بر کسانی که در گوشه‌ای خزیده اند به اجر و مزدی بزرگ برتری داده است.

امام جمعه محلات در خصوص سومین ملاک تصریح کرد در قرآن کریم آمده است "ای مردم، بی‌تردید ما همه شما را از یک مرد و زن آفریدیم، و یا هر فرد شما را از یک پدر و مادر خلق کردیم، و شما را قبیله‌های بزرگ و کوچک قرار دادیم تا همدیگر را بشناسید، مسلّما گرامی‌ترین شما در نزد خدا پرهیزکارترین شماست همانا خداوند بسیار دانا و آگاه است.

وی خاطرنشان کرد:هر کس تقوای بیشتری داشته باشد در نزد خداوند گرامی‌تر است و نماز معیار اصلی تقواست، نماز جلوی بدی‌ها را می‌گیرد.

ارسال نظرات