مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد استان هرمزگان:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: برگزاری یادواره ۳۲ شهید طلبه و روحانی استان یکی از برنامه های اصلی کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان است.
کد خبر: ۹۱۹۷۹۹۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ،حجت الاسلام والمسلمین موسی پولادی  در بندرعباس اظهار داشت: کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان به میزبانی بندرعباس از یکم تا پنجم دی‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: در طول برگزاری این کنگره یک روز برای برگزاری یادواره زنان شهیده استان هرمزگان در نظر گرفته شده و روز دوم دی‌ماه نیز به یادواره شهدای دانشجو، معلمان و اساتید اختصاص یافته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: روز سوم دی ماه نیزدرقالب کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان به برگزاری یادواره شهدای روحانی استان اختصاص یافته و اجلاسیه اصلی نیز با یک روز تنفس در روز پنجم دی‌ماه با حضور مقامات کشوری و لشکری در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر برگزاری یادواره شهدای روحانی در سومین روز کنگره ملی شهدای استان هرمزگان، تصریح کرد: هرمزگان 32 شهید طلبه و روحانی دارد، در کل کشور به ازای تناسب جمعیت به ازای هر شهید 20 شهید روحانی و طلبه داریم که این تناسب درصد در استان هرمزگان قطعاً بیشتر است.

حجت‌الاسلام پولادی افزود: در زمان دفاع مقدس جمعیت طلاب و روحانیون در استان هرمزگان کمتر بود و علیرغم جمعیت کم، روحانیون در جبهه حاضر شدند و این افتخار را داریم که در زمان جنگ مدرسه علمیه شهر بندرعباس در یک مقطع زمانی کامل تعطیل شد و مدیریت، اساتید و طلاب در عملیات های دفاع مقدس شرکت کردند و 32 نفر نیز به درجه رفیع شهادت رسیدند.

ارسال نظرات