مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) خطاب به شاعران انقلابی و ارزشی تاکید کرد: در رابطه با معرفی ولی زمانمان، بهترین قالب شعر است و ما وظیفه داریم از شعر در تبیین مواضع رهبری از جمله بیانیه گام دوم  انقلاب استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۱۹۷۹۳۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین برهان باقری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در آیین نکوداشت 40 شاعر انقلابی استان در مجتمع امام رضا(ع) مشهد اظهار کرد: شعر یکی از بهترین قالب‌ها برای بیان ارزش‌ها و سوق دادن مردم به سمت حق و حقیقت و مبارزه با ظلم و استکبار است. کاری که یک شاعر می‌کند یک طلبه نمی‌تواند در هنگام خطبه خوانی انجام دهد.
 
وی افزود: با زبان شعر راحت‌تر می‌توان مطالب و ارزش‌ها را به قلب انسان انتقال داد و مردم با ابزار شعر به خوبی می‌توانند مطلب را بپذیرند؛ البته شعر با محتوای بد می‌تواند مردم را به ناهنجاری و ضد ارزش‌ها سوق دهد.

باقری ابراز کرد: اگر قرآن کریم مذمت شاعر می‌کند خطابش به شاعران دوره جاهلیت بوده  است که مردم را به مسائل ضد ارزش‌ها سوق می‌دهد؛ لذا در قالب شعرمی‌توان هم فرد را به سمت بهشت سوق داد و و هم باعث خمودگی و انزوای مردم و آنان را به سمت جهنم سوق داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه شاعر در قالب شعر می‌تواند ایده خود را فراتر از زمان خود مطرح کند، افزود: وقتی عارف شاعر می‌شود لذت‌های معنوی را برای سایرین و نسل‌های بعد به اشتراک می‌گذارد نمونه آن دیوان حافظ است که امروزه اکثریت این کتاب را در خانه خود دارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در زمان انقلاب، شعر نقش برجسته‌ای در تهییج مردم در ایجاد انقلاب داشت و در دفاع مقدس نیز با نزدیک کردن رزمندگان به خدا در آمادگی آنان برای نبرد نقش موثری داشت.

باقری با بیان اینکه جنگ نرم به مراتب بسیار سخت‌تر از جنگ نظامی است، ابراز کرد: شعر بهترین ابراز برای مقابله با جنگ نرم دشمن است و همچنین در پاسخگویی به شبهات قالب شعری بهترین قالب است.

وی در پایان خطاب به شاعران انقلابی و ارزشی بیان کرد: در رابطه با معرفی ولی زمانمان، بهترین قالب شعر است و ما وظیفه داریم از شعر در تبیین مواضع رهبری از جمله بیانیه گام دوم  انقلاب استفاده کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها