نویسنده کتاب هورس گفت: محوریت کتاب هورس بیان قهرمانی‌های مادر شهید علیرضا شاملو در کوهستان‌های کردستان برای پیدا کردن فرزندش است.
کد خبر: ۹۱۹۷۸۸۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عطیه دریابیگی نویسنده کتاب هورس امروز در مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب «هورس» از سری کتاب های کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و۶۲۰۰ شهید گفت: آن چیزی که در تهیه کتاب بسیار مهم بود انتخاب نام کتاب بود چراکه نام یک مجموعه می تواند خود یک نمای کلی از آن مجموعه به مخاطب بدهد و لذا نامی که بیشتر با استقامت و ایستادگی ارتباط داشت را برای این کتاب انتخاب کردم.

وی افزود: محوریت کتاب بیان قهرمانی مادر شهید علیرضا شاملو است و نام آن الهام گرفته از وقایع و مقاومت‌هایی است که در کوهستان‌های کردستان بر او گذشته است و «هورس» هم نام گونه ای سرو بسیار با ارزش است که در منطق کوهستانی و بیشتر در ارتفاعات بیش از ۲۵۰۰ متر می روید.

نویسنده کتاب هورس با اشاره به انگیزه ای که برای نگارش این کتاب داشته است، گفت: مقاومت مادر شهید شاملو برای پیدا کردن فرزند خود علیرغم اینکه می دانست شهید شده این انگیزه را برای من دوچندان کرد که این مجموعه را تهیه کنم.

وی افزود: شهید علیرضا شاملو که دایی بنده هستند قبل از شهادتشان گنجینه ای از نوشته ها، صوت و فیلم جمع آوری کرده بودند و ما همیشه مشتاق دیدن آنها بودیم و حتی دایی شهیدم برخی اوقات آنها را به ما هدیه می داد.

نویسنده کتاب هورس گفت: هنگامی که آن محتویات به من سپرده شد متوجه وظیفه سنگین خود شدم و بدین جهت در پی این بودم این رسالت سنگین را عملیاتی کنم که بعد از فوت مادربزرگم هدف نوشتن کتاب را بیشتر دنبال می کردم تا اینکه روزی از اداره کل حفظ آثار استان با من تماس گرفتند و خواستار این شدند که محتویات را تحویل آنها بدهم.

دریابیگی ادامه داد: اول برایم سپردن آنها خیلی سخت بود ولی وقتی مطمئن شدم که آثار در جایی ماندگار خواهند شد آنها را به اداره بردم که شنیدم آنها می خواهند کتابی با این محتویات تهیه کنند و می خواهند نوشتن آن را به من بسپارند و من آن زمان بسیار خوشحال شدم که می توان رسالت خود را انجام دهم.

وی با بیان اینکه رویکرد کتاب هورس بیشتر پرداختن به مادر شهید شاملو است گفت: این افتخاری برای من محسوب می شود که توانستم بخشی از سیره و زندگی این مادر بزرگ را به روی کاغذ بیاورم.

دریابیگی با اشاره به اینکه پرداختن به زندگی مادر شهید شاملو جای کار بسیاری دارد افزود: آن کسی که از مادر بزرگ من توانست قهرمانی بزرگ و مقاوم بسازد روحیه برجسته ایشان بود چراکه ایشان بهترین تصمیم را در بهترین شرایط گرفت و این دلیل قهرمانی و ماندگاری ایشان است.

وی با تأکید بر اینکه مادر بزرگ من الگوی بسیار مناسبی برای سایر مادران است گفت: این مادر بزرگ شهید امروز باید برای همه معرفی شود تا همه بتواند از سیره و روش زینبی ایشان بهره ببرند.

نویسنده کتاب هورس خاطر نشان کرد: صبر، قناعت و استقامت توام با ایمان قوی مهمترین درسی است که از مادر بزرگم گرفته ام و اگر بانوان زندگی ایشان را مطالعه کنند قطعا می توانند از نکته های مهم زندگی ایشان بهره مند شوند.

کتاب هورس به همت کمیته بانوان کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی تهیه شده که در پایان این مراسم با حضور نویسنده کتاب،جمعی از خانواده های شهدا و مسئولین استانی رونمایی و معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات