کتاب سلحشوران دیار ما خلاصه ای از زندگینامه و وصیت نامه ی شهدای منطقه زیلایی از استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد.
کد خبر: ۹۱۹۷۸۳۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

به گزارش سرویس هنرمندان خبرگزاری کتاب سلحشوران دیار ما خلاصه ای از زندگینامه و وصیت نامه ی شهدای منطقه زیلایی از استان کهگیلویه و بویراحمد است.

این کتاب که به سفارش کنگره بزرگداشت سردران شهید استان و با همت آقای کاکاجان ایمورنژاد جمع آوری شد به قلم نویسنده باذوق هم استانی آقای مهران مظفری یاسوجی تهیه و تدوین گردید.

در این کتاب ضمن اشاره به پیشینه تاریخی منطقه زیلایی و آداب و روسوم حاکم در این منطقه با تکیه بر اطلاعات آقای ایمورنژاد شرح زندگی تا شهادت شهدای این منطقه به صورت خلاصه آورده شده است.

آنچه که با خواندن این کتاب نظر خواننده را جلب خواهد کرد تعداد زیاد شهدا در این منطقه کوچک جغرافیایی است. بی شک مخاطب خواهد پرسید که چه عامل یا عواملی سبب می شود که این حد از جوانان و مردان سرپرست خانواده با آن شرایط ضعیف اقتصادی که بر عمومیت جامعه حاکم است یکباره دست از جان و مال بشویند و راهی جبهه های نبرد بشوند. کما اینکه در آن شرایط جنگی از لحاظ جغرافیایی و سیاسی منطقه زیلایی منطقه ای امن به حساب می آمد و از نظر استراتژیکی نیز احساس نیاز به حضور در جبهه بسیار پایین می باشد اما تنها عاملی فرا انسانی می توانست مولد چنین خیزشی بشود.

بنده(سحر شریفی) به عنوان بازنویس و ویراستار فنی این کتاب زمانی که در جایگاه یک مخاطب به متن نگاه می کنم بی درنگ در پی یافتن این پاسخ به صورت کاملا صریح و منطقی به جستجو می پردازم و نهایتا علاوه بر خصلت های ذاتی مردم روستا و مناطق دور از مدرنیته ی فطرت کش، متوجه حضور پررنگ و تاثیر گذار یک نفر می شوم. شهید حاج حسن آباد!

شاید لازم بود این کتاب به شکل رمان و با محوریت تعصبات ایلی نوشته شود تا برگ تازه ای در صحف دفاع مقدس باز شود. لیکن در نوشتار های سفارشی و سازمانی دست نویسنده کوتاه تر از این شیرین خرماهای بر نخیل است.

ارسال نظرات