خبرهای داغ:
رئیس ستاد انتخابات استان خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه پوشش رسانه‌ای برنامه‌های انتخابات مانند سایر وجوه انتخابات بر محور قانون استوار است، گفت: این تأکید به جهت سنگ اندازی و ایجاد مشکل در کار رسانه ها نیست بلکه رعایت قانون، عامل مهمی در پرهیز از اعمال سلیقه، ایجاد مصونیت و نظم‌بخشی به امور است.
کد خبر: ۹۱۹۷۸۱۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، رییس ستاد انتخابات استان با حضور در سومین گردهمایی اصحاب رسانه استان، به پرسش های خبرنگاران درخصوص برنامه های ستاد انتخابات پاسخ گفت.

تسهیل شرایط حضور خبرنگاران در روز انتخابات در شعب اخذ رأی، مکلف کردن فرمانداران به عنوان رییس ستاد انتخابات شهرستان به پاسخگویی به موقع، فراهم شدن شرایط لازم برای گرفتن عکس و گفتگو با نامزدهای انتخاباتی با هدف اطلاع از هدف شان از حضور در انتخابات، تشکیل ستاد خبری آن لاین، موظف کردن روابط عمومی دستگاه های اجرایی به انتقال درست و بموقع اطلاعات و اخبار حوزه کاری خود به جهت تنویر افکار عمومی و... از مهمترین دغدغه های خبرنگاران در شرایط موجود منتهی به انتخابات بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در پاسخ به پرسش های خبرنگاران حاضر از تشکیل کمیته اطلاع رسانی ذیل ستاد انتخابات استان به ریاست مدیرکل روابط عمومی استانداری گفت و تأکید کرد: کلیه اطلاعات مربوط به انتخابات، بموقع و بدون وقفه از طریق کانال اطلاع رسانی استانداری منعکس و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

خوش خبر، فرمانداران شهرستان های نهبندان، بیرجند، قاینات و فردوس را مسئول ستاد انتخابات حوزه های انتخابیه استان معرفی کرد و گفت: فرمانداران در انتقال اخبار حوزه انتخابیه ممانعتی ندارند و محدودیت های موجود برای گفتگوی خبرنگاران با نامزدها ، صرفا به جهت رعایت عدالت و حق کاندیداهاست چراکه ضوابط رسانه ای مانع انتقال عکس و گفتگوی همه افراد ثبت‌نام شده‌ می باشد.

وی با تأکید بر اینکه پوشش رسانه‌ای برنامه‌های انتخابات مانند سایر وجوه انتخابات بر محور قانون استوار است، گفت: این تأکید به جهت سنگ اندازی و ایجاد مشکل در کار رسانه ها نیست بلکه رعایت قانون، عامل مهمی در پرهیز از اعمال سلیقه، ایجاد مصونیت و نظم‌بخشی به امور است.

به گفته وی؛ طبق قانون، با پایان یافتن مهلت ثبت نام نامزدها، انتخابات به فاز تأیید صلاحیت ها وارد می شود و در پایان بازه زمانی تعریف شده، خبر قطعی آمار پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد اما اصرار برای پی جویی درخصوص علت رد صلاحیت برخی نامزدها از اخلاق به دور است.

رییس ستاد انتخابات استان، حضور خبرنگاران و عکاسان در خارج از محل شعب اخذ رای  بلامانع خواند و گفت: جهت تردد راحت‌تر خبرنگاران به محل‌ شعب رأی‌گیری رایزنی‌هایی جهت صدور کارت انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد و خبرنگاران و عکاسان بتوانند به راحتی حضور مردم را به تصویر بکشند.

خوش‌خبر با اشاره به نقش رسانه ها در زمینه سازی برای حضور پرشور مردم در انتخابات، تصریح نمود: برای رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات و رئیس ستاد انتخابات استان، رسانه‌های همراه و منتقد دولت، در یک سطح قرار دارند و همه می توانند در این برهه زمانی حساس، نقش خیلی مهمی در پرشور سازی فضای انتخابات داشته باشند.

شایان ذکر است، سومین دورهمی اصحاب رسانه خراسان جنوبی با محوریت بیان مشکلات خبرنگاران در ایام انتخابات با حضور رییس ستاد انتخابات استان، مدیرکل روابط عمومی استانداری، مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی و اهالی رسانه در سالن جلسات فرمانداری بیرجند برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها