سلسله نشست‌های بصیرتی با موضوع فتنه اخیر در پایگاه الزهرا(س)، ناحیه مرکزی یزد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۷۷۷۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: پایگاه الزهرا، حوزه عصمتیه، سلسله نشست‌های بصیرتی با موضوع فتنه اخیر و پاسخ به سوالات مردم برگزار کرد.
در این نشست، فخرالساعه در ابتدا آیه «اطیعوا الله و اطیعواالرسول و اولی الامر منکم» را خواند وگفت:در قرآن ۲ اطاعت داریم، اطاعت از رسول و ائمه، و اطاعت از پدر و مادر.
در مورد پدر و مادر می‌فرماید:اطاعت از پدر و مادر واجب است، اما تا زمانی که بر خلاف دستورات خدا نباشد، البته حرمت پدر و مادر باید حفظ شود و احترام آن‌ها واجب است، اما در مورد پیغمبر و امام هیچ قید و بندی رابیان نکرده و گفته:از پیغمبر اطاعت کنید.
فخرالساعه ادامه داد:فردی خدمت پیامبر (ص) رسید و گفت: خدا شناختیم و اطاعت کردیم، پیامبر را همچنان، منظور از اولی الامر در آیه قرآن کیست؟ پیامبر (ص) از ابتدا تا انتها، همه امامان را برایش شمردند و گفتند در ضمن نبود امام، از، ولی و جانشین او اطاعت کنید، همچنین امام صادق (ع) به طور صریح فرمودند:در زمان غیبت امام زمان، به راویان احادیث ما، مراجع تقلید مراجعه نمایید واز آن‌ها اطاعت کنید.
وی در ادامه گفت:خیلی مواقع بینش ما این است که رهبر باید طوری حرف بزنند که به مذاق ما خوش آید، نمونه آن، در فتنه گران شدن بنزین، چون رهبر وصل امام زمان (عج) هستند، هرچه گفتند باید بپذیریم، در طول تاریخ مشخص شده که هرکجا که مردم از جانشین امام زمان، از رهبر و، ولی فقیه، اطاعت و پیروی کردند، خوب گذشت، و هرکجا پیروی نکردند ضرر کردند.
فخرالساعه با اشاره به موضوعات اخیر گفت:در همین فتنه قرار بود ایران سوریه شود و همه تجهیزات و وسایل آن را هم بیگانگان و منافقین داخلی، فراهم کرده بودند، اما صحبت‌های رهبری، و درایت امام گونه ایشان، همه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.
در ادامه بحث سوالاتی در مورد نقش رهبری و اینکه چرا رهبر، رییس جمهور و رییس مجلس را عوض نمی‌کنند، فخرالساعه گفت:قبل از انقلاب، عده‌ای می خواستند به جای جمهوری اسلامی، حکومت اسلامی تشکیل شود یعنی رهبر خودش، رییس جمهور و ... را انتخاب کند که اگر چنین می شد، انقلاب در فاصله بسیار کمی از بین می‌رفت، ولی نظام جمهوری اسلامی نظامی است که ۹۸ درصد و بلکه بیشتر، به آن رأی داده شد و رهبر نمی‌تواند رییس جمهور، رییس مجلس و ... را مستقیما تغییر دهد، چون آن‌ها با رأی انتخاب شده اند، پس به جای اینکه خواسته باشیم رهبری دخالت نمایند باید در انتخاب خودمان دقت بیشتری داشته باشیم و کسی را انتخاب کنیم که دلسوز نظام   انقلاب و مردم باشد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات