خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: اشتغال زایی کمیته امداد مبتنی بر مشاغل دارای توجیه اقتصادی و متناسب با بازار است از این رو مشاغل نو و فن آور و فعالیت های مبتنی بر اپلیکیشن، خدمات اینترنتی، نوآور، پادکست، خدمات مبتنی بر وب، فعالیت های منجر به افزایش تولید داخلی و ... در اولویت پرداخت تسهیلات است.
کد خبر: ۹۱۹۷۷۳۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی بیان کرد: انسان همواره با کار و تلاش زنده است و روزی او از راه فعالیت و کار و کوشش حاصل می‌شود، در دین مبین اسلام نیز همواره انسان‌ها به تلاش و کوشش و کسب روزی حلال و استفاده از دسترنج خود تشویق شده اند‌.
وی با اشاره به اینکه ائمه معصومین (ع‌) خداوند انسان‌های دارای شغل و حرفه را دوست دارند، ادامه داد: تلاش و کوشش برای به دست آوردن روزی حلال در ردیف جهاد فی سبیل ا... عنوان ‌شده است از این رو کمیته امداد امام خمینی (ره) با الهام از تعالیم شرع مقدس همواره سعی بر این دارد که اصولی‌ترین و شایسته‎ ترین خدمات را نسبت به مددجویان مورد حمایت ‌انجام دهد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: نخستین قدم و اساسی‎ترین گام در این رابطه ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود و روحیه علاقه به کار و عدم اتکا به دیگران ‌است.
وی افزود: سیاست توانمندسازی مددجویان با همین رویکرد اجرا می شود تا مددجو در پشت دیوار نیازمندی نمانده و زندگی عزتمندانه را با تلاش خود رقم بزند.
دهقانی محمدآبادی عنوان کرد: اشتغال زایی در کمیته امداد یک اصل است از همین رو مددجویان فاقد مهارت می توانند از برنامه های آموزشی مهارت آموزی این نهاد بهره مند شده و با داشتن مهارت از تسهیلات اشتغال زایی بهره مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: اشتغال زایی کمیته امداد مبتنی بر مشاغل دارای توجیه اقتصادی و متناسب با بازار است از این رو مشاغل نو و فن آور و فعالیت های مبتنی بر اپلیکیشن، خدمات اینترنتی، نوآور، پادکست، خدمات مبتنی بر وب، فعالیت های منجر به افزایش تولید داخلی و ... در اولویت پرداخت تسهیلات است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به محورهای اشتغال زایی توضیح داد:
شناسایی مددجویان مستعد اشتغال و خودکفایی و تعیین درجه مهارت و توان اجرایی آنها، کاریابی برای مددجویان آماده‌ به ‌کار و ایجاد زمینه­های لازم برای جذب مددجویان آموزش‌ دیده در بازار کار، ایجاد فرصت­های شغلی برای مددجویان مستعد از محل اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان مستعد از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی و سایر اعتبارات محورهای جدی در جریان اشتغال زایی است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد درآمد برای زندگی شرافتمندانه به حدی مهم است که حتی برای خانواده های کم توان هم اشتغال ایجاد می کنیم که این امر با نصب دستگاه های تولید برق از انرژی خورشیدی آغاز شد و در حال حاضر تلاش می کنیم توقف نصب این دستگاه ها که به واسطه افزایش قیمت ارز ایجاد شده بود را به پایان برسانیم از این رو آینده نزدیک نصب این دستگاه ها مجدد آغاز می شود.
دهقانی محمد آبادی تصریح کرد: تحویل دستگاه های میوه خشک کن نیز گام جدیدی در اشتغال زایی مددجویان است چراکه مددجویان تحویل گیرنده دستگاه میوه خشک کن به یک شرکت متصل شدند تا این شرکت مواد اولیه را خریداری و به انها تحویل و محصول را نیز خریداری کند که با این فرایند محصولات مددجویان توسط این شرکت صادر می شود.
وی یادآورشد: در حال حاضر سقف وام اشتغال زایی 50 میلیون تومان است که تعیین سطح وام با توجه به نوع اشتغال و شرایط اقتصادی و علمی آن تعیین می شود.
انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها