مشارکت اوقاف در آزادسازی زندانیان غیرعمد هرمزگان

مدیرکل اوقاف و امورخیربه هرمزگان از مشارکت اوقاف در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد خبر داد و گفت: این آزادسازی تا هفته آینده با مشارکت خیرین صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۹۷۷۱۴
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج هرمزگان ، حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های سازمان اوقاف در حوزه آسیب‌های اجتماعی؛ در جلسه ای با مسؤولان ستاد دیه استان جهت آزادسازی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه این آزادسازی تا هفته آینده با مشارکت خیرین صورت می‌گیرد، تاکید کرد: نیاز است دستگاه‌های اجرای، صنایع، خیرین و... برای بازگشت زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش خانواده‌های‌شان مشارکت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیربه هرمزگان از برگزاری دوره آموزشی برای ۷۰نفر از مبلغان فعال در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی با موضوعات وقف، کار با کودک، مشاوره، اخلاق، طرح هر مسجد یک حقوقدان (با مشارکت دادگستری) خبر داد.

حجت الاسلام مهدیان گفت: به زودی برای هیئت امنا و خدام و مسؤولان اجتماعی مراکز افق نیز دوره آموزشی برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری همایش دوروزه کشوری در بندرعباس جهت تعیین تکلیف اراضی اختلافی بین اوقاف و منابع طبیعی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در بندرعباس خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیربه هرمزگان با بیان اینکه از سنت حسنه وقف غفلت شده است؛ بر لزوم فرهنگ‌سازی در این بخش با مشارکت بیشتر رسانه‌ها، صاحبان تریبون، روحانیون، امامان جماعت مساجد و... تاکید کرد.

مهدیان گفت: از دهه وقف طرح امامان محله نیز با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در محلات استان اجرایی شده است تا مردم نیز با مشارکت در وقف جدید برای رفع مشکلات محلات خودشان سهیم شوند.

به گفته وی، ۹ مربی جهت دوره‌های آموزش سبک زندگی اسلامی آموزش دیده اند و این طرح در شهرهای بندرعباس، قشم، حاجی آباد، میناب، رودان اجرایی شده است.

ارسال نظرات