فرمانده حوزه شهید رجایی(ره) بسیج ادارات استان مرکزی از برگزاری کارگاه آموزشی آموزش فضای مجازی توسط حوزه شهید رجایی(ره) خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۷۶۹۱
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ کارگاه آموزشی آموزش فضای مجازی و شناخت آسیب های آن با حضور کارشناسان فضای مجازی و رسانه ای توسط حوزه بسیج شهید رجایی(ره) ادارات کل سپاه ناحیه اراک برگزار می شود.

 سروان پاسدار عبدی فرمانده حوزه شهید رجایی(ره) بسیج ادارات استان مرکزی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: سواد رسانه‌ای علاوه بر اینکه در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی نقش کلیدی دارد، می‌تواند به ممانعت از نفوذ آسیب‌ها به حریم زندگی اقشار جامعه منجر شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از فضای مجازی در سال‌های‌ اخیر افزایش چشم‌گیری یافته است، افزود: در چنین شرایطی سواد رسانه و در نگاهی تخصصی‌تر، سواد فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای دارد.

عبدی با تأکید بر تأثیر فضای مجازی در زندگی افراد به‌خصوص در روابط خانوادگی، ادامه داد: امروز فضای مجازی سبک زندگی افراد جامعه را متأثر کرده و اصلی‌ترین آسیب آن، تغییر سبک زندگی و گرایش به اتلاف وقت است که مجهز شدن بانوان استان و مبلغان به سلاح آموزش سواد فضای مجازی در مصون‌سازی جامعه از آسیب‌های فضای مجازی قطعا تأثیرگذار خواهد بود.

فرمانده حوزه شهید رجایی(ره) بسیج ادارات ارتقای سواد فضای مجازی برای اقشار مختلف مردم را ضروری برشمرد و ادامه داد: سواد فضای مجازی اهمیت و نقش ویژه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و برگزاری جلسات آموزش سواد فضای مجازی برای اقشار مختلف جامعه قطعا می‌تواند در کاهش آسیب‌ها مؤثر باشد.

عبدی با اشاره به لزوم ارتقای سواد در عرصه فضای مجازی با توجه به حجم بالای اطلاعات خام ارائه شده در این عرصه که گاه نیاز مبرمی به تحلیل و واکاوی دارد، تصریح کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری برای استفاده صحیح از فضای مجازی، با توجه به میزان استفاده بالای عموم مردم از این فضا، ترویج اصول صحیح استفاده از فضای مجازی، آگاهی‌بخشی در خصوص خطرات موجود در این عرصه و نیز بیان اصول مصرف صحیح، از ضروریات آموزش در عرصه مجازی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اولین دوره این کارگاه روز یکشنبه در اداره کل کمیته امداد با حضور دکتر مشایخی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات