دانشجوی آگاه و هوشیار هرگز درعرصه سیاست بازیچه احزاب و قدرت طلبان وهم‌گرای هوچی‌گر نمیشود

بسیج دانشجویی دانشگاه گرمسار در بیانیه ای تاکید کرد: دانشجوی آگاه و هوشیار هرگز درعرصه سیاست بازیچه احزاب و قدرت طلبان وهم‌گرای هوچی‌گر نمیشود و اسیر هیولای هزار سر رسانه‌های دشمن و پیاده نظام داخلی آنان نمیشود.
کد خبر: ۹۱۹۷۶۸۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، بسیج دانشجویی دانشگاه گرمسار به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو بیانیه‌ای را صادر کرد که متن بیانیه به شرح ذیل است:
شهید بهشتی:
«دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود»
۶۶ سال پیش در یورش لشکر ارتش به فرماندهی تیمسار تیمور بختیار به دانشگاه تهران؛ سرسرای دانشکده فنی تهران عرصه نمایش خونباری بود دانشجویان آزاده‌ای که روز‌های پیش در آرزوی استقلال و رهایی از تحقیر واستعمار فریاد اعتراض سرداده بودند در روز ورود قدوم نامبارک نیکسون بدون دفاع به رگبار گلوله خودکامگی و استبداد بسته شدند.
مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی، سه شهید راه استقلال و آزادگی عهدنامه خود با اسلام و مبارزه با ظالمان را با سرخی خونشان امضاء کردند تا پایه‌های زنگار گرفته حکومت پوشالی وستم‌شاهی طاغوت به لرزه بیفتد.
زین پس، اما، صدا‌ها هرگز خاموش نشد و رسالت دانشجو در این برهه نضج گرفت و تا به امروز امتداد یافت.
بی تردید دانشجوی امروز با آگاهی از تاریخ خود علی الخصوص پس از دوره مشروطیت تاکنون با انگیزه، ایمان و تعهد و پای بندی به میراث شهیدان سردمدار عدالتخواهی و مطالبه گری و آگاهی بخشی به جامعه است دانشجویی که در کسب آگاهی مجدانه تلاش میکند تا با روشن شدن ذهن خویش اجتماعی را باخود به روشنایی دعوت کند.
آری! دانشجو نماد زلالی، پاکی، آرمانخواهی، بیداری و مظهر تحولات اساسی در جامعه است؛ آنسان که مضامینی همچون «استقلال» و «آزادی» بواسطه همین جوانان پرشور معنی پیدا می‌کند؛ توسعه و تعالی کشور در ساحت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی و ... مدیون جوانان پرتوان، خلاق و استکبارستیز است. ۱۶ آذر، یادآور دلیری دانشجویان و روز تکریم از این قشر نخبه جامعه است.
دانشجوی آگاه و هوشیار هرگز درعرصه سیاست بازیچه احزاب و قدرت طلبان وهم‌گرای هوچی‌گر نمیشود و با استناد به آیه‌ی شریفه‌ی قرآن که میفرماید:"ای کسانی که ایمان آورده اید! افرادی که آیین شما را به باد استهزاء و بازی می‌گیرند از اهل کتاب و مشرکان ولیّ خود انتخاب نکنید؛ و از خدا پروا کنید اگر ایمان دارید. "سوره مبارکه مائده‌آیه ۵۷
اسیر هیولای هزار سر رسانه‌های دشمن و پیاده نظام داخلی آنان نمیشود و با اتکا به آگاهی و دانش خود در سیر مطالعاتی در عرصه انتخاب و مطالبه و عدالتخواهی نه تنها دچار سردرگمی نخواهد شد بلکه روشنگر جامعه و هدایتگر مردم خویش هم خواهد بود. دانشجو با انتخاب درست از سیره نبوی و امامان شریف الگو و پیر و مرشدی دارد که در خاموشی‌های نامعلوم به استعانت از آن تمیز راه را از چاه میسور می‌سازد وبقول حافظ شیرین سخن:
بی پیر مرو خرابات هرچند سکندر زمانی
ودر بیان آخر دانشجو طراز انقلاب یعنی کسی که فقط به خود فکر نکند و درد مردم وجامعه را بداند و مطالبه گر باشد و سعی در برطرف کردن مشکلات داشته باشد نه این که فقط از وضع موجود گله کند و خود کاری نکند. دانشجو منفعل نه به درد خود میتواند رسیدگی کند نه به درد جامعه اش و متاسفانه کاری هم از پیش نمیبرد. دانشجویان، فرهیختگان و افراد با بصیرت همیشه در صحنه می‌باشند و با امید به بهبود شرایط تلاش می‌کنند. دانشجو موفق کسی است که امید به تعالی در او همیشه زنده باشد و اسیر سیاه نمایی‌ها و ناامیدی‌ها نشود. چنین حضور اگاهانه و عالمانه در سطح تشکلات دانشجویی و در سایر سطوح جامعه تعهد و وظیفه‌ای الهی است چنانکه قصور در ان زمینه ساز حضور نفاق، کذب، ریا و تملق زمامداران و فساد امور خواهد شد. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار