مخترع دره شهری گفت:تاکنون ۷۰ اختراع در زمینه مهندسی مکانیک، پزشکی، نظامی، برق، نانو گیاه پزشکی داشته ام که ۱۰ تای ان به ثبت رسیده و بقیه نیز درحال ثبت هستند.
کد خبر: ۹۱۹۷۶۷۶
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمایت از نخبگان و نیز مخترعین بعنوان نیاز جامعه بشری همیشه با چالشهایی روبرو بوده است.

کشورهای توسعه یافته همواره روی افراد نخبه سرمایه گذاری خاصی کرده اند و با برطرف کردن دغدغه های زندگی این افراد مسیرشان را در راه تحقیق هموار ساخته اند که اینکار به پیشرفت انها انجامیده است.

زندگی بشر همیشه بسته به اختراعات بوده و اگر نبود نخبگانی که این مسیر را بروند قطعا همچنان باید عصر حجری زندگی می کردیم.

مثال بهتر نخبه پروری را میتوان در زندگی انیشتن جستجو کرد، از یک سو معلمی که وی را به دلیل کند ذهنی اخراج می کند و از سوی دیگر مادری که راه پسر را چنان هموار می سازد که امروز اگر بگوییم انیشتن بزرگترین دانشمند جهان بوده گزاف نگفته ایم.

سالهاست که کشورهای مختلف همانند مادر انیشتین روی نخبگان حساب ویژه ای باز کرده اند زیرا این افراد برای بقای یک جامعه انهم در عصر تکنولوژی مهره مهمی بشمار می ایند اما برعکس در کشور ما با تمام مشکلات پیش رو بسیاری از مسئولان نقش معلم مدرسه انیشتن را بازی کرده و انها را سریع با وعده و وعید پوچ ترد میکنند. پیمان کولیوند دانشجوی مخترع و نخبه دره شهری یکی از این جوانان که طی سالهای گذشته با تلاش خود بیش از ۷۰ اختراع داشته و همچنان با تمام ناملایمتیها فقط با دلگرمی خانواده به کارش ادامه می دهد.

در ادامه گوشه ای از مصاحبه وی با سیمره خبر را مرور می کنیم: پیمان زینیوند هستم ۲۷ ساله دارای مدرک کارشناسی برق و دانشجوی کارشناسی گیاه پزشکی ورود من به دنیای اختراعات از یک ارمیچر شروع شد، یکی از دوستانم در دوران کودکی ارمچیری را نشانم داد که با یک باطری میچرخید و برایم جالب بود چگونه اینکار انجام میشود، همانروز سراغ اسباب بازیم رفتم و با شکستن ان وخارج کردن ارمیچرش یک پنکه درست کردم که از وجد ساختنش تا صبح نخوابیدم.

همین کار باعث شد به سمت کارهای برقی بروم که با تشویق خانواده و دوستان در این زمینه چندین اختراع داشتم که به ثبت رسید.

طی این سالها با مطالعه ای که در زمینه برق داشتم میتوانم از هر موادی از پوست انسان گرفته تا درخت برق تولید کنم. تاکنون ۷۰ اختراع در زمینه مهندسی مکانیک، پزشکی، نظامی، برق، نانو گیاه پزشکی داشته ام که ۱۰ تای ان به ثبت رسیده و بقیه نیز درحال ثبت هستند.

ساخت لباس ضد لک، ماسک تنفسی نانو، روپوش پزشکی ضد لک ضد اشعه «یو وی»، خاک استریل شده با سوپر جاذب آب و مواد معدنی، ساخت موتور پهباد، و ساخت وسیله ای برای جلوگیری از برق گرفتگی شبکه سه فاز از اختراعات مهم هستند که انجام داده ام.

هم اکنون نیز در حال روشی ابداعی برای تولید هیدوژن سوخت ماشینهای بنزینی با کمترین هزینه میباشم که در صورت اتمام قطعا کمک زیادی به کاهش مصرف انرژی بعوان یکی از چالشهای کشور خواهد کرد.

متاسفانه طی سالهای گذشته هیچگونه کمک مهمی برای پیگیری کارهایم نشده و بارها نیز تصمیم گرفتم از این کار دست بکشم اما پدر، مادر و همسرم با روحیه دادن تا کنون نگذاشته اند دست به این کار بزنم. مسئولان شهرستان که کلا برای حمایت حتی بصورت تسهیلات سود بالا جواب نه می دهند.

استاندار ایلام نیز با وعده تسهیلات و ندادنش سر کارم گذاشت. تنها خانم دارابی یکی از کارمندان فرمانداری دره شهر با پیگیری شخصی تسهیلاتی برایم فراهم کرد و در این مدت نیست بسیح علمی پژوهشی استان با تمام توان با بنده همکاری کرده است.

من توقع کار دولتی ندارم بلکه فقط به دنبال تسهیلاتی با هر سود بانکی هستم که کارهایم را ادامه داده تا علاوه بر رفع نیازهای کشور اشتغالزایی نیز داشته باشم. بسیاری از تسهیلات اشتغالزایی در جای خود مصرف نشده و عملا خرج خرید خودرو و منزل می شوند. متاسفانه با بی‌توجهی به نیروهای توانمند داخلی، شاهد آن هستیم که برخی اختراعات خود را به کشورهای دیگر می‌فروشند و بعضا آنها به سرقت نیز می‌رود.

اگر مسئولان بجای وعده و وعید موانع را از سر راه نخبگانی که در کشور نیز کم نیستند بردارند قطعا وابستگی به کشورهای دیگر نیز براحتی پایان میپذیرد. امیدواریم روزی برسد که نخبگان و مخترعین کشور دغدغه هایشان رفع شود تا به اعتلای ایران در سطح جهان کمک کنند.

آب سوز کردن خودرو های بنزینی توسط مخترع دره شهری + تصاویر

 

ارسال نظرات