دبیر علمی و معرفتی ستاد اربعین کشور گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منشور خودسازی و جامعه‌پردازی نسل جوان و انقلابی برای تمدن‌سازی اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۹۷۶۵۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از صبح بافق، نشست بررسی علمی جوانب «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با موضوع تمدن‌سازی» با همکاری دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی و آستان متبرکه امامزاده عبدالله‌(ع) شهرستان بافق و با حضور مسئولین و استادان حوزه و دانشگاه در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد.

دبیر علمی و معرفتی ستاد اربعین کشور در این نشست با بیان اینکه تمرکز بیانیه گام دوم انقلاب بر مبنای تبیینی و جامعه‌سازی است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منشور خودسازی و جامعه‌پردازی نسل جوان و انقلابی برای تمدن‌سازی اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید اصفهانیان اظهار کرد: برای گام دوم انقلاب اسلامی باید تعریف ما از انقلاب تعریفی باشد که گرفتار سیاست‌زدگی نشده باشد، چراکه جهان سیاست‌زده غربی نمی‌تواند با انقلاب سیاست‌زده متحول ‌شود.

رجوع به قرآن کریم؛ راه‌حل عبور از چالش‌های ذهنی

وی اضافه کرد: در گام اول انقلاب اسلامی و پس از گذشت ۴۰ سال از این مرحله، سؤالات اساسی در حوزه‌های ایمانی و عملی وجود دارد که باید برای آن پاسخ قرآنی یافت تا در مسیر پیش‌رو براساس دستورات قرآن کریم پیش رفت.

دبیر علمی و معرفتی ستاد اربعین کشور، جامعه امروزی را دچار چالش‌های ذهنی دانست و راه‌حل رفع آن را رجوع به قرآن معرفی کرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه مطرح کرد: اگر قرآن کریم برای ما شاخص باشد، به ما مبانی انسان قرآنی را می‌دهد، بنابراین انسان قرآنی باید با ایمان و عمل صالح وارد گام دوم انقلاب اسلامی شود.

دبیر علمی همایش‌های بین‌المللی اربعین با بیان اینکه ایمان پیوسته زایش دارد و عمل از حوزه ایمان باید سرریز شود، تشریح کرد: ایمان ما باید بروز اجتماعی داشته باشد و اگر جناح‌های سیاسی بر مدار قرآن پوست‌اندازی نکنند، مردم از آنها عبور می‌کنند.

اصفهانیان یادآور شد: مبانی انقلاب اسلامی، ایمانی است و فارغ از روزمره‌گی‌ها یک نفحه آسمانی و قدسی بوده که قلب‌های جامعه را به هم پیوند داده است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات