رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه تعداد داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل با رشد ۲۴ درصدی مواجه بوده است گفت: ۲۷ درصد داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی زیر ۴۰ سال هستند.
کد خبر: ۹۱۹۷۵۹۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محمود قاسم نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات گیلان با اشاره به پایان مهلت ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ساعت ۱۸ روز گذشته، اظهار داشت: داوطلبان از روز ۱۰ آذر ماه به مدت هفت روز کاری اقدام به نام نویسی در حوزه‌های انتخابیه در استان گیلان کردند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان در ادامه با بیان اینکه ۴۵۵ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس در حوزه‌های انتخابیه استان گیلان اقدام به ثبت نام کردند، افزود: گیلان دارای ۱۱ حوزه انتخابیه است که داوطلبان برای رسیدن به ۱۳ کرسی در مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می کنند.

قاسم نژاد با اشاره به میانگین رقابت و تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه‌های انتخابیه گیلان، گفت: در حوزه انتخابیه رشت ۱۳۱ داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای رسیدن به سه کرسی نام نویسی کردند که میانگین رقابت برای هر کرسی در این شهرستان ۴۴ نفر است.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت بیشترین میزان تعداد ثبت نام از داوطلبان را دارد، ادامه داد: در حوزه‌های انتخابیه فومن و شفت ۲۳ نفر، آستارا ۴۱ نفر، آستانه اشرفیه ۲۶، بندر انزلی ۳۱، رودبار و صومعه سرا ۲۴، ماسال ۳۶، لاهیجان و سیاهکل ۳۲، لنگرود ۳۶، طوالش ۳۶ نفر، رودسر و املش ۴۲ نفر ثبت نام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه جوانترین دواطلب با ۳۰ سال سن در حوزه انتخابیه آستارا و مسن‌ترین داوطلب نیز با ۷۰ سال سن در حوزه انتخابیه رشت نام نویسی کرده‌اند، گفت: تعداد دوطلبان مرد ۴۰۶ نفر معادل ۸۹ درصد و ۴۹ نفر از داوطلبان معادل ۱۱ درصد زن هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه ٢٧ درصد داوطلبان زیر چهل سال هستند که نسبت به آمار 21 درصدی دوره نهم با رشد مواجه بوده است، گفت: تعداد افرادی که در این دوره داوطلب شده‌اند نسبت به دوره قبل ۲۴ درصد افزایش یافته است.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه ١٢ درصد معادل ۵۲ نفر از داوطلبان ثبت نام کننده دارای مدرک تحصیلی دکتری، ٧٩ درصد داوطلبان معادل ۳۵۸ نفر دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس، ٣٢ نفر معادل ٧ درصد دارای لیسانس از ایثارگران و یک نفر نیز دارای مدرک تحصیل دیپلم است، گفت: ۴۴۷ معادل ۹۸ درصد داوطلبان شیعه، هفت نفر نیز اهل تسنن هستند که در شهرستان‌های تالش و آستارا ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۵۹ داوطلب از ایثارگران و جانباز هستند که ۳۵ درصد کل داوطلبان را تشکیل می دهند، اظهار کرد: ۲۹۶ نفر از افراد ثبت نام کننده معادل ۶۵ درصد غیر ایثارگران هستند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه ۱۱۴ نفر معادل ۲۵ درصد کل داوطلبان سابقه کاندید شدن در دوره‌های گذشته را داشته‌اند، گفت: ۷۵ درصد داوطلبان نیز فاقد سابقه در این زمینه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر این افراد داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان گیلان شده‌اند، تصریح کرد: از امروز کار هیئت‌های اجرایی برای احراز صلاحیت‌ها آغاز می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات