من واقعاً وقتی خبر زندگی برخی مسئولان در این خانه‌های ۴۰۰، ۵۰۰ متری را می‌بینم، گریه‌ام می‌گیرد. بچه‌های مردم نرفتند شهید شوند که ما از این غلط‌ ها بکنیم.
کد خبر: ۹۱۹۷۵۸۶
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی امام جمعه بروجرد گفت:من واقعاً وقتی خبر زندگی برخی مسئولان در این خانه‌های ۴۰۰، ۵۰۰ متری را می‌بینم، گریه‌ام می‌گیرد. بچه‌های مردم نرفتند شهید شوند که ما از این غلط‌ها بکنیم. خدا می‌داند ما راه را گم کرده‌ایم و این میز‌ها و صندلی‌ها را امتیازی برای خودمان تلقی می‌کنیم در حالی که بار و مسئولیت انسان است. ما باید ممنون مردم باشیم که به قول حضرت امام (ره) زندان رفتند و شهید دادند تا این‌ها به دست ما بیاید. باید این‌ها را فراموش کنیم و خیال کنیم کسی هستیم؟

 

انتقاد شدید از

وی که با جوان گفت و گو می کرد در این زمینه افزود:به نظرم این نوع زندگی دو تأثیر جدی دارد. اولاً بر نگاه مردم به انقلاب اثر می‌گذارد که این خودش به نظر گناه بزرگی است که مردم را با زندگی خود به اسلام و انقلاب بدبین کنیم. ثانیاً روحیه خود آن مسئول و نگاهش به مردم را خراب می‌کند. اینچنین خانه و زندگی‌ای روحیه آدم را طاغوتی، سلطنتی و رفاه‌طلب می‌سازد! حالا بماند اسرافی که از حیث انرژی‌ای که برای گرمایش و سرمایش اینطور خانه‌ها باید تلف کرد! وقتی آقایان در اینطور خانه‌ها زندگی می‌کنند، خانه‌های مردم در چشمشان لانه مرغ به حساب می‌آید و دیگر هیچ وقت نمی‌توانند مانند مردم زندگی کنند و از همین لحاظ درد آن‌ها و مشکلاتشان را نمی‌فهمند! یک روز به یکی از همین آقایان مسئول زنگ زدم، تا گفتم سلام علیکم فلانی هستم، با یک حالت تفاخر و خودبرتربینی‌ای گفت: «بفرررماااا»! تا اینطور گفت، تلفن را قطع کردم! مسئول باید برای مردم مجسمه اخلاق باشد نه اینکه مردم را نوکر خودش تلقی کند! مردم صداقت، صفا و صمیمیت می‌خواهند و از هر کس این را ببینند، مرید او خواهند شد. من گاهی نگاه می‌کنم و وضعیت مردم و فاصله آن‌ها تا زندگی بعضی از مسئولان را می‌بینم، واقعاً از عمرم سیر می‌شوم.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد:نمی‌دانم چطور بعضی‌ها وجدانشان اجازه می‌دهد اینطور زندگی کنند. بعضی‌ها واقعاً راه را گم کرده‌اند! اگر ذره‌ای ما با اهل بیت سنخیت داشته باشیم و کمی به کارهایمان رنگ و بوی خدایی بدهیم خیلی از مشکلات حل می‌شود. باید در خودمان اخلاص ببینیم. اگر دنیا را مزرعه آخرت بدانیم دیگر به این میز و صندلی‌ها و زندگی دو روزه دل نمی‌بندیم.

 

ارسال نظرات